zondag 5 juni 2016

vangstberichten: zaterdag 04 juni 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingsporten) wedstrijd samen met het korps van Ter Heijde 1 bestaande uit Captain Ed van Zanten, Jan Groenenwegen, Paul van Boheemen, Willem Louman, Han van der Lek is nog op vakantie dus we moeten het met z'n vieren klaren. Er staat een n-wind van 3 bft, temperatuur 15 °C, mistig, Lw HvH 08:25 uur (-72 cm), hw 15:40 uur (+130 cm), (± 202 cm). Op de verzamelplaats bij HSV 's Gravenzande krijgen we steknummer 18 toebedeeld en ik mag het proberen in het A-vak. Fijn dat er trekkers zijn want het is anders een behoorlijk end lopen met je spullen.

Om 09:00 uur mogen we beginnen, ik heb een veelbelovend zwinnetje voor me dus ik start met de 4,6 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag onderlijn wapperlijntjes afgewisseld met afhouders, haakje f314\10 ~ f31\8 tommy lood 175 ~ 180 gram ~ piramide lood 140 ~ 180 ~ 200 gram. Veel gebeurd er niet en het aas zit er gewoon nog aan, met een hoop smurrie aan de lijn los is het niet meer zoals een aantal weken geleden het is nu pulken geblazen om de lijn schoon te krijgen.

Omdat het vooraan nog niet veel is schakel ik over op de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, met een dito uitrusting.. M'n buren links van me vangen bot en botjes op en nabij de zandbank bij mij wil het maar niet lukken. Rond 11:00 uur komt er een kar van de HSV 's Gravenzande langs rijden en worden we getrakteerd op een gratis kop soep, hartelijk dank hiervoor, dat gaat er altijd in.

11:28 uur lukt het me uiteindelijk op de flexi metalen afhouders om een mooie bot van 29 cm het strand op te draaien, pfff, gelukkig van de 0 af.



Ik probeer nog wat verschillende afstanden, maar helaas meer als lijnen vol met vuil komt er niet bij. Rens de Jong links van me draait er nog een schitterende bot uit van 40 cm, een beetje mazzel moet je hebben. Om 13:00 uur is het weer afgelopen en worden we weer keurig terug gebracht met de "platte kar ". Helaas hebben de overige korpsleden het ook niet al te best gedaan. Zelf eindig ik in het A-vak als 20e met 1 vis (29 cm), Paul van Boheemen als 10e in het B-vak met 3 vissen (78 cm), Ed van Zanten als 19e in het C-vak met 1 vis van (25 cm) en Jan Groenewegen in het E-vak als 20e met 1 vis van (12 cm). Jammer, maar het was leuk om met z'n allen weer mee te doen. Resultaat is niet een "must" bij ons leuk als het lukt dat wel maar het gezellig vissen met het korps staat voorop. Misschien dat het volgende keer wel weer lukt.

Individueel:
1e en 1e overall Dennis Cornielje 11 vissen (270 cm), 2e  Arie Mak 8 vissen (269 cm), 3e Ab Tot 9 vissen (217 cm), 4e Nico Tessel 8 vissen (187 cm), 5e Kees Kleinjan 6 vissen (149 cm). Mannen gefeliciteerd!

Korpsen: 1e Nipro Team 23 klassementspunten, 2e Slufter 6 53 klassementspunten, 3e Ahoy Yuki Ladies Team 61 klassementspunten. Korpsen gefeliciteerd!

Vis greetz, Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten