dinsdag 7 juni 2016

vangstberichten: maandag 06 juni 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken aan de Maasvlakte 2 (MV2). Er staat een no-wind van 4 bft, temperatuur 14 °C, Hw HvH 16:27 uur (+ 125 cm), lw 21:24 uur (-68 cm), (± 193 cm), zonnig met een behoorlijk fris windje nog. Als ik aankom op de stek staat Paul van Boheemen al een aantal uur te vissen en heeft 2 zeebaarsjes en een botje gevangen. Niet "wild" maar wel enorm relaxed vissen zo in het zonnetje. Rond 15:30 uur gaat bij mij de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\6  ~ f31\8 gevuld met een zager, piramidelood 180 ~200 gram. Een kwartiertje later volgt de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G met een zelfde uitrusting.

15:55 uur is het raak behalve wat vuil op de lijnen komt er een zeebaarsje het strand op.



En dan is het lange tijd niets meer, wel erg veel vuil, niet van dat spul wat je met je nagels van de lijn moet afhalen maar grove plantenresten, wat weer wat makkelijker te verwijderen is. Af en toe komt er een kop van een zeehond boven water, het lijk wel of ie de stek als zijn territorium beschouwt. Paul scoort er nog wel 3 botjes bij waarvan 1 maats, toch netjes en taait uiteindelijk af rond 18:30 uur. Hier en daar duiken er meeuwen en sterntjes het water in om de kleine visjes op te eten.



19:54 uur lijkt het of ik in een documentaire zit van National Geographic. Hele scholen met aasvis zit er voor de kustlijn links en rechts van me en op mijn stek duiken ze als "gekken" het water in om voedsel te bemachtigen. Regelmatig zie ik kleine zilveren streepjes het water uitspringen, als schrik van de zeebaars die eronder zit. Ik vang nog zo'n klein aasvisje aan de haak, maar of het een haringkje of een sprotje is weet ik niet precies.



Ideaal zou je denken, ik zet de stokken laag maar desondanks dat vang ik er 3. Ja, geen zeebaars maar meeuwen..................:-(. De eerste weet ik er al krijsend uit te draaien, doek over z'n kop en dan rustig de lijn tussen z'n vleugelpennen verwijderen. Uiteindelijk vliegt ie weer met een rotgang weg. De volgende twee bijten de lijn door en behalve een flink stuk lijn ook de complete onderlijn weg. Niet echt leuk vissen zo en ik besluit om 20:15 uur op te ruimen. Op de laatste stok zit er nog een zeebaarsje, niet echt mager meer door het grote voedselaanbod.



Het was weer een leuk tijdverdrijf zo, en wat ideeën opgedaan voor een nieuwe onderlijn, n's kijken of die zaterdag wil werken bij de KIKA wedstrijd van de Slufter op de MV2.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten