maandag 23 mei 2016

vangstberichten: maandag 23 mei 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan het Noordzeekanaal. Er staat een nnw-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 12 °C, regen en nog eens regen. Veel is het niet meer en de kwaliteit is sterk achteruit gelopen, maar gelukkig heb ik bindgaren en zodoende kan ik nog het een en ander op de haak zetten, met wat zouten pieren en diepvries tappen erbij zou ik toch een visje moeten kunnen vangen.

Om 14:00 uur start ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haakje f31\8 ~ plastic afhouders gevuld met een zager\ zoute pier\ diepvries tap of een combinatie hiervan, tommy lood 120 gram. Een kwartiertje later volgt de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G met een zelfde uitrusting.

Veel gebeurd er niet, er wordt regelmatig wat van het aas afgegeten door krab. Om 14:58 uur zie ik een duidelijke tik op de Cobra en draai ik een tongetje de kant op. 15:49 uur een wolhandkrab, deze zijn al weer aardig actief want ik verlies deze sessie 5 haaklijnen aan krab.



Ik verruil de 5 meter stok nog voor de Tubertini feeder, maar het enige wat nu duidelijk te zien is zijn de aanbeten van krab. 18:23 uur komt er na een serie aanbeten een wijtingkje naar boven. 18:28 uur volgt er nog een tongetje.



18:30 uur ruim ik op en vertrek naar huis. Veel was het niet, ik had er meer van verwacht. Zo zie je maar elke sessie is weer anders.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    gelukkig heb je er toch nog twee weten te vangen. Ja wat was het regenachtig, volgens mij de natste dag van de week.

    Groetjes John [WJA]

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha John, ja toch wat. Volgende keer hopelijk meer. Het weer wordt weer beter.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen