maandag 18 april 2016

vangstberichten: zaterdag 16 april 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" in de Dintelhaven het smalle gedeelte. Na betaling van het wedstrijdgeld €4 en  €1 voor de kanjerpot (niet verplicht) trek ik balletje 20 en mag ik het op steknummer 20 proberen. Er staat een w-wind van 4 bft, 8 °C, met regelmatig miezer regen, lw Dintelhaven 19:45 uur (-62 cm), hw 00:45 uur (+80 cm) op 17-04-2016, (± 142 cm). Een flink aantal vissers installeert zich beneden, waaronder ik en een aantal blijft van bovenaf vissen.

Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met 4,6 meter Tubetini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje, f314\10, gevuld met een pier\slik\zager\diepvries tap of een combinatie hiervan, piramide lood 140 gram. Het is een armzalige visserij bij mij in de buurt er wordt nauwelijks iets gevangen. Na onder het kantje 2 aanbeten gemist te hebben scoor dan eindelijk om 20:32 uur een zwartbekgrondel, gelukkig de 0 is me bespaard gebleven en hij is boven de 10 cm dus de volle lengte telt.

Het is een beetje aftasten qua afstand waar de vis zit vooraan is niet overtuigend maar in het midden of eroverheen ook niet. 20:49 uur van afstand komt er nog een zwartbekgrondel bij.



21:12 uur volgt er nog een derde zwartbekgrondel.



En daarmee heb ik het slecht gedaan, ook m'n beide buren hebben niet veel vis. Was het de tactiek? Met een gewone hengelstok uit de hand een paar meter uit de kant vissen, haakje 12 met een halve slik of een paar maden eraan en dan bij een aanbeet een tikkie geven? Maar ja dan moeten ze er wel zitten. Uiteindelijk wordt ik 18e van de 31, wat me nog meevalt. De kanjerpot gaat naar Richard v.d Maat met een bot van 37 cm.

1e en 1e overall Tom Brasser 37 vissen (205 cm), 2e Mark Huijps 23 vissen (148 cm), 3e Sjaak Nuijt 6 vissen (72 cm). Mannen gefeliciteerd!



Bij de prijsuitreiking krijg ik nog m'n beker van de vorige wedstrijd en een derde plaats als kwartaal plaats.




Van John de Vries, Joop Geschiere en Jaques van der Heijde krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten