dinsdag 22 maart 2016

vangstberichten: zaterdag 19 maart 2016_sessie-I



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Ahoy-Brittenburgh cup 2016 op het strand van Katwijk aan Zee. In "het strandhuys" krijg ik steknummer c10 toebedeeld, volgends de bordjes bij "het strandhuys" naar rechts dus vanaf de parkeerplaats ga ik de eerste slag rechts van me het strand op. Kom ik als eerste bordje d10 tegen, ff een vak terug banjeren met m'n spullen naar links en ik ben er. Niet echt een uitnodigende stek om te vissen een grote zandplaat voor m'n neus, maar ja dat is het lot. Dus vissen maar en kijken wat we er uit kunnen trekken.

Er staat een n-wind van 4 bft, temperatuur 7 °C, lw meetpost Noordijk 08:10 uur (-72 cm), hw 12:46 (+89 cm), (± 161 cm). Om 09:00 uur starten we met 130 deelnemers, best wel een goede opkomst bij deze wedstrijd. We vissen met 2 hengels en ik start met de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G en de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, beide als hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10 gevuld met een pier\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 175 gram ~ 170 gram geankerd.

Veel gebeurd er niet, net over de branding wil er niets uitkomen, dan maar even in de zwin proberen en ja hoor de Tronixpro Cobra ingezet als feeder geeft duidelijk aan dat er een visje aan zit en om 09:40 uur komt er een botje van 11 cm het strand op, mooi van de 0 af, altijd lekker. Maar opschieten doet het niet pas om 10:54 uur krijg ik een tweede te pakken even over de branding. Bij beide buren wil het ook niet vlotten, die blijf ik in ieder geval voor.



11:32 uur nog een klein botje, op de plaats waar ik sta en om me heen is de vis erg dun gezaaid. 12:56 uur net voor het eind trek ik er nog een mooie uit van 38 cm.



Om 13:00 uur is het weer afgelopen en als snel komen de vangstberichten van verderop in het vak te gehore met aantallen van in de dubbele cijfers doe ik niet mee. Ik ruim m'n spullen op en sjok weer naar m'n auto, pff volgende keer toch maar op "de platte kar" wachten. De uiteindelijke winnaar van de Ahoy-Brittenburgh Cup is geworden: 1e overall Danny Goossen 26 vissen (722 cm, gr. vis 38 cm), 2e Maurits Keur 26 vissen (722 cm, gr. vis 37 cm), 3e Ruud van Noord 21 vissen 578 cm, 4e Arjan van Rhijn 21 vissen (566 cm), 5e Jan Stam 10 vissen (275 cm). Mannen gefeliciteerd!

Misschien kan een volgende keer de steknummers erbij gezet worden in de uitslag lijst, op die manier kun je nog zien of je het ten opzichte van je omgeving redelijk hebt gedaan.


Op naar de 3e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op het strand van Hoek van Holland.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten