maandag 22 februari 2016

vangstberichten: zondag 21 februari 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, vanwege de harde wind, wzw 7 bft met stoten van 9 bft, temperatuur 8 °C, met af en toe wat regen spatjes wijken we uit naar de Dintelhaven in het smalle gedeelte. Lw Dintelhaven 10:15 uur (-62 cm), hw 14:25 uur (+126 cm), (± 188 cm). Bij de auto trek ik balletje 13 en dat betekend een meetbeurt. Om 09:00 uur mogen we beginnen met 26 deelnemers.

Ik start met mijn nieuwe aanwinst de 4,5 meter "Tronixpro Cobra", hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, lange wapperlijntjes, haakje f314\10 gevuld met een pier\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Veel gebeurd er niet. mijn buurman rechts vangt al vrij snel een doublet botjes op afhouders maar daar blijft het dan ook bij.

Het is lang wachten en hopen dat er een grondeltje of een botje aan zit. Omdat het wel wennen is om met een stugge verzwaarde nieuwe stok te werpen stap ik over op de K2 wat me om 10:36 uur een zwartbekgrondel op levert.



Wat korte wapperlijntjes leveren me ook niets meer op. Eenmaal is de haak eraf geknipt door een krab en eenmaal verlies een haak met vastzitten. Voor de rest komt er niets meer bij en eindig ik deze wedstrijd met 1 visje in 4 uur tijd.

De uitslag:

Vak A: Roel Kranenburg 2 vissen (53 cm), 2e Paul van Boheemen 2 vissen (38 cm), 3e Joop van de Velde 2 vissen (37 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Bert Heukels 5 vissen (102 cm), 2e Brian van de Ploeg 3 vissen (40 cm), 3e Jan Dibbets 3 vissen (39 cm). Mannen gefeliciteerd!


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten