woensdag 27 januari 2016

vangstberichten: zondag 24 januari 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee aan het Calandkanaal met 32 deelnemers een mooie opkomst. Bij de auto trek ik steknummer 17, jammer genoeg gaat dat niet door en krijg ik 18 toebedeeld samen met een meetbeurt. Eerst loop ik ff te balen, met zo'n meetbeurt erbij kun je vaak niet echt scherp vissen, omdat je regelmatig gestoord wordt om tussentijds te meten. Maar goed, het is voor een goed doel, Jan Groenewegen heeft nog altijd veel last van zijn been en Arnold Talmon heeft aangeboden om regelmatig naar beneden te gaan als de lijn vast zit tussen de stenen zodoende staat hij op stek 17. Soms moet je elkaar helpen niet waar, we strijden dan weliswaar tegen elkaar maar we zijn geen vijanden.

Er staat een zzw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 7 °C met af en toe wat motregen. Lw HvH 08:25 uur (-64 cm), hw 15:38 uur (+139 cm), (± 203 cm). Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start weer met de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje ls5013f\6 gevuld met een pier\slik of een combinatie hiervan, tommylood 160 gram.

Om 09:15 uur start ik met een wijtingkje, 09:30 uur zit er een steenbolk aan.



09:41 uur een doublet wijtingkjes, gek genoeg lukt het me niet om schar te vangen terwijl links van me Arnold en Jan zich helemaal scheel aan de schar lopen te vangen, raar maar waar. Om 10:05 uur lukt het dan toch en komt er bij mij ook een doublet schar op het droge.



10:11 uur een schar, 10:44 uur nog een schar. Ik krijg nog een mooie aanbeet waarbij de top een aantal keer een mooie door buiger maakt. Het draaien gaat zwaar, helaas red ik het niet en knapt m'n lijn, weg vis. De K2 staat reserve dus die gaat erin totdat er een nieuwe voorslag opgeknoopt is.



11:01 uur een schar, 11:13 uur een doublet van schar met een wijtingkje.



11:26 uur een wijtingkje, 11:59 uur een wijtingkje.



12:09 uur een schar, 12:27 uur een schar.



12:55 uur een schar en met de laatste draai om 13:00 uur heb ik mazzel want er zit weer een schar aan.



Eerst denk ik dat ik het super slecht heb gedaan met al die vissers om me heen die achter elkaar vis eruit aan het trekken waren. Uiteindelijk valt het me toch nog mee 13e van de 32. Net weer iets te langzaam op "dreef" gekomen.

Vak A: 1e en 1e overall Bert Heukels 28 vissen (619 cm), 2e Rene Olsthoorn 25 vissen (526 cm), 3e Ed van Zanten 22 vissen (471 cm).
Vak B: 1e Jan Cornelissen 29 vissen (589 cm), 2e Arnold Talmon 22 vissen (498 cm), 3e Brian van der Ploeg 21 vissen (461 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten