maandag 7 december 2015

vangstberichten: zondag 06 december 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de laatste competitie wedstrijd van "de Eurovissers" alweer, omdat er aan de kust een harde zw-wind staat van 7 bft met stoten van 9 bft wijken we uit naar "de Dintelhaven" het brede gedeelte, temperatuur 12 °C. Hw Dintelhaven 11:45 uur (+86 cm), lw 18:06 uur (-52 cm), (± 138 cm). In "de Pub" trek ik balletje nummer 18 en met 32 deelnemers verwacht ik in de buurt van het pomphuis te staan waar over het algemeen beter wordt gevangen. Jammer genoeg blijkt bij aankomst op de stek dat ze niet de ene helft ervoor en de andere helft erachter hebben gezet en sta ik een flink stuk voor het pomphuis. Proberen maar weer in de sloot die Dintel breed wordt genoemd, m'n favoriet zal het nooit worden.

Om 10:00 uur start ik met de K2 hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8 ~ls5013\f6, gevuld met een zeepier\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. 10:37 uur meen ik ondanks de wind wat tikken op de top te zien en bij het binnen draaien komt er met horten en stoten een bot naar boven even lijkt het of ik een oude lijn met lood erbij heb zitten de bot verdwijnt weer naar beneden, maar gelukkig komt ie toch de kant op, hmm een beetje een vreemde draai maar de centimeters zijn welkom. 10:55 uur komt er een zwartbekgrondel bij, gelukkig boven de 10 cm, zodat hij volledig telt.



12:13 uur een glasgrondel, onder de 10 cm dus een 1 punter (=1 cm). Beter iets dan niets zullen we maar denken. Omdat over het algemeen de vis erg ver zit, besluit ik met een ultra kort lijntje en 2 haken ls5013f\6 gevuld met een pier en 3 slikken voor zover mogelijk te gaan, dat levert me een wijting op.



Als ik zo om me heen kijk doe ik het niet eens zo slecht, behalve dan bij de ver werpers, daar komt toch duidelijk meer vis de kant op. 13:12 uur een botje en 13:54 uur een mooie wijting.



Om 14:00 uur is het weer afgelopen en vertrekken we weer naar "de Pub" voor de prijsuitreiking. Goed nieuws van Jan, de uitbater van "de Pub" hij heeft een nieuw contract getekend en voorlopig kunnen we weer 5 jaar terecht daar.

De kanjerpot voor de grootste vis wordt gedeeld door Kevin van der Toorn en Peter vd Gaag met beide een vis van 35 cm.

1e en 1e overall is geworden Tom vd Pol 21 vissen (450 cm), 2e Mark Huijps 17 vissen (388 cm), 3e John de Vries 16 vissen (362 cm). Mannen gefeliciteerd!



En volgend jaar weer nieuwe kansen!

Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten