maandag 16 november 2015

vangstberichten: zondag 15 november 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 11e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, omdat er een harde westen wind staat van 7 bft met stoten van 9 bft wijken we uit naar Pernis waar de wind bij vlagen nog keihard is , maar het is te doen, regelmatig een regenbui, temperatuur 14 °C. Lw Rotterdam 11:05 uur (-36 cm), hw 17:55 uur (+ 151 cm), (± 187 cm). Dit keer vissen we met 2 hengels, als steknummer heb ik balletje 11 toegewezen gekregen en het blijkt een bekende stek te zijn waar ik wel eens meer gevist heb. Om 09:00 uur start ik met 1 hengel ver weg, de K2, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8 gevuld met een pier\slik, piramide lood 160 gram ~ tommy lood 180 gram. Als tweede besluit ik de tubertini feeder te gebruiken om zwartbek grondels onder de kant te vangen en misschien nog af en toe een botje erbij.

Maar al snel zie ik in dat het een verkeerde tactiek is want er komen wat verder weg mooie wijtingen de kant op. Terwijl ik op de feeder het eerste grondeltje van nog geen 10 centimeter binnen draai dus een 1 punter. M'n camera wil geen foto's maken en heeft problemen met het geheugen kaartje, dan maar even niet. Ik moet overschakelen maar er gaat van alles fout de molen wil niet passen op de kunststof reelhouder van de NBS Tornado, enigszins aangetast door het zout denk ik, klemvast aandraaien gaat niet meer en met een zwabberende molen vissen is ook niet lekker.

In m'n auto ligt nog de Shimano 5 meter stok dus rennen geblazen. Nadat ik terug ben en de K2 wil binnen draaien loop ik klem vast, nieuwe voorslag erop en gaan maar weer, terug naar m'n andere stok inwerpen en met een windvlaag waait het nylon over m'n topoog pang, weg lijn. Als daarna m'n f314\8 haak diep in m'n hand terecht komt met de weerhaak erin krijg ik gelijk het beeld van Ricardo Kalle in m'n hoofd wachtend in het ziekenhuis om hem eruit te halen.

Nou dat never nooit niet, met een paar gvd's en k*t, k*t, k*t, ruk ik de haak uit m'n hand en nu maar hopen dat de griepprik ook werkt tegen een beetje pieren sap. En hierna gaat het beter m'n 2 stokken liggen erin en m'n reserve lijntjes liggen klaar om gewisseld te worden, wel kijk ik tegen een flinke achterstand aan maar langzaam gaat het beter en na het geheugenkaartje eruit en erin gedaan te hebben kan ik ook weer foto's maken.

Pfff scoren nu, 10:07 uur een doubletje wijtingkjes, 10:19 uur een wijtingkje.



10:33 uur een mooie bot met een steenbolk, 10:40 uur een zware draai, red ik het of red ik het niet? Ik red het, 2 mooie botten en een wijting, ai, 1 tikje van het lood tegen de stenen en de wijting ligt versuft in het water, waar hij even later weg zwemt, jammer maar de botten heb ik.



11:07 uur een wijting, 11:29 uur een wijtingkje.



11:37 uur een mooie draai, een triplet van steenbolk, wijting en bot en ik krijg door dat "de zaak" nog niet verloren is. 11:43 uur een bot met een wijtingkje.



11:50 uur een doublet van wijting en wijtingkje, 11:56 uur weer een mooie bot.



12:08 uur een zwartbekgrondel gelukkig boven de 10 centimeter dus 11 cm op de kaart. 12:13 uur een doublet wijtingkjes, tijdens het omhoog halen valt er 1 van de haak en blijft liggen tussen de stenen waar hij als het ware inkruipt, goed ik heb een touw bij me, bind het vast aan het bankje wat daar staat en daal af tot de waterlijn, zoeken, zoeken, zoeken maar ik kan hem niet meer terug vinden, wat een grote gaten zitten er nog tussen die stenen zeg, jammer weer wat centimeters minder op de kaart.



12:24 uur een doublet wijtingen, 12:37 uur een wijtingkje.



12:48 uur een bot.



Heel snel verwissel ik op beide stokken nog het aas, maar om 13:00 uur zit er niets meer aan en eindig ik op 29 vissen. Eigenlijk wil ik naar huis met 2 dagen vroeg opstaan en dan in een storm gaan vissen ben ik het helemaal zat, "knettergek" moet je wezen om dit te doen. Maar als ik zo om me heen hoor, qua aantallen blijken ze allemaal minder te hebben, hmm toch maar even kijken dan misschien val ik wel in de prijzen. En inderdaad een 2 in het vak (2e plaats in het vak gedeelte waar je ingedeeld bent) en 3e overall, ik win er een waardebon mee van €15, mooi meegenomen en goed te gebruiken voor hengelspullen.



De uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall John Duynisveld 40 vissen (987 cm), 2e Willem Louman 29 vissen (680 cm), 3e Rob de Blois 46 vissen (623 cm).
Vak B: 1e Jan Dibbets 24 vissen 614 cm), 2e Rene Olsthoorn 25 vissen (612 cm), 3e Koos van der Stap 24 vissen (595 cm). Mannen gefeliciteerd!



Van Jan Groenewegen krijg ik nog de overgebleven pieren mee, goed om in te zouten voor de schar. Nogmaals bedankt hiervoor!

Vis greetz,

Willem.

2 opmerkingen:

  1. Mooi resultaat Willem! zeker gezien de obstakels..
    Visten jullie in de Nieuwe Maas vanaf Pernis? Graskantje zo te zien, altijd wel relaxt..en ditkeer ook iets meer beschut tegen de wind.
    see you!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Kees,

    Klopt, jou ontgaat ook niets :-). Tot ziens en bedankt voor je bericht.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen