maandag 26 oktober 2015

vangstberichten: zondag 25 oktober 2015



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven en gekregen aas doe ik weer mee met een wedstrijdje van "de Hoekse Strandvissers" altijd makkelijk bij die gasten je hoeft geen lid te zijn en je van te voren ook niet op te geven, heb je zin om te vissen op zondagochtend? Nou dan kom je gewoon. Verzamel plaats is de schitterende locatie van "de Hoekse Watersportvereniging" waar de koffie al klaar staat als je aankomt, perfect geregeld door Leo (dacht ik). En klasse dat we als Hoekse Strandvissers hiervan gebruik mogen maken, dank hiervoor! Dit keer is er een mooie opkomst van 31 deelnemers wat voor een aantal ook wel te maken zal hebben met de aankomende PKC (Penn Korps Competitie wedstrijd) a.s. zaterdag op Hoek van Holland.

Er staat een nw wind van 2 a 3 bft, temperatuur 12 °C, droog met later een heerlijk zonnetje. Lw HvH 08:45 uur (-41 cm), hw 12:41 uur (+113 cm), (± 154 cm),  Van Jurgen van Rijswijk krijg ik nog een cadeautje om uit te proberen, bol lood (kogellood), waar je weer wat verder mee schijnt te gooien. Jurgen, tof en bedankt! Omdat ze een kleurtje hebben kan ik nu veel makkelijker m'n lijnen terug vinden in het zand. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de K2, hoofdlijn nylon 22\100 mm, met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8 gevuld met wat zeepieren\zagers\slikken of een combinatie hiervan, bol lood (kogellood) 145 gram. 09:15 uur denk ik een visje binnen te draaien maar helaas is het krab.



Het is maar matigjes met de vis hier en daar komt er een wijtingkje naar boven maar lang niet de aantallen die ik verwacht had. 10:04 uur is het mijn beurt een magere maatse wijting met een krab.



Met het lage water komt er erg veel vuil op de lijnen en regelmatig slipt het topoog dicht, dan is het plukken geblazen en weer verder draaien.



11:13 uur krijg ik een mooie aanbeet en komt er een zeebaarsje van 30 cm bij.



Omdat mijn camera de tijd van even voor 13:00 uur aangeeft begin ik op te ruimen, als ik aan Rene Berger die links van me staat vraag is het geen tijd blijk ik nog 1 uur te hebben, ja lache helemaal niet meer aan gedacht dat de wintertijd is ingegaan, thuis wel alles ingesteld en mijn telefoon gaat automatisch maar m'n camera niet dus. Hierna vang ik nog een zeebaarsje van 32 cm maar die vergeet ik te fotograferen.

Links van me is er aardig gevangen met 10 a 11 vissen zo op een rijtje, zelf heb ik met 3 vissen 90 cm. Bij de parkeerplaats hoor ik dan weer dat het verderop nog slechter was en veel vissers maar 1 tot 3 vissen hadden, heb ik het misschien toch nog niet zo slecht gedaan. In ieder geval was het weer heerlijk om aan het strand te staan. Het nadeel was weer dat veel mensen met honden een wandeling aan het maken waren en je je spullen goed in de gaten moest houden voordat ze onder gezeken werden.

De Uitslag:




Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hee Willem,
    Mooie loodjes, Ik heb eens rond gekeken maar alleen Hengelhuis Maassluis heeft ze geloof ik.

    Groeten Ron.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ron,

      Zou goed kunnen, hoorde van Jan dat ze ook in de Yuki catalogus voor komen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen