maandag 19 oktober 2015

vangstberichten: zondag 18 oktober 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee dit keer versus de Eurovissers, de uitslag van de 5 beste vissers van elke vereniging worden bij elkaar opgeteld en degen die de meeste centimeters heeft wint de wisselbeker. Nu ben ik en nog wat vissers lid van beide verenigingen, vorig jaar mochten we nog gebruik maken van het wedstrijd resultaat door bij beide verenigingen wedstrijdgeld te betalen en aan te geven voor welke vereniging je dit wedstrijdresultaat wilde laten gelden, (dus voor deze ene wedstrijd telt het eindresultaat als je bij de eerste 5 zit of voor Ter Heijde of voor de Eurovissers) en wordt verder verwerkt in beide verenigingscompetities, het voordeel wat je dan hebt is dat je in de andere verenigingscompetitie geen 100 punten (bij de Eurovissers) of 75 punten (bij Ter Heijde aan Zee) in je competitie resultaat bijgeschreven krijgt. Jammer genoeg is deze regeling in de afgelopen vergadering van December door een aantal leden van Ter Heijde weggestemd en zodoende moet er dit keer gekozen worden voor 1 vereniging, ondanks dat je dezelfde wedstrijd vist. Waarom snap ik nog steeds niet, zou het iets te maken hebben met elkaar iets gunnen? Jammer, maar de wedstrijdcommissie heeft het laatste woord en dat moet ik respecteren, zodoende vis ik deze wedstrijd voor Ter Heijde.

Er staat een ono-wind van 2 bft, draaiend naar wzw, temperatuur 11 °C, lw HvH 11:39 uur (-54 cm), hw 18:45 uur (+134 cm), (± 184 cm).  In "de Viskeet" krijg ik balletje 29 toebedeeld en worden we weer keurig met 2 platte karren weggebracht naar de stekken. Om 09:00 uur start ik met de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zager, tommy lood 160 gram. Ik verwacht van ver wijting te vangen dus ik "knal" letterlijk ver weg, ondanks dat ik de vrijloop van m'n lijn heb gecontroleerd breekt m'n top oog.



Een slechter begin van de wedstrijd zou ik me niet kunnen bedenken. Dan maar de NBS Tornado die klaar staat inzetten, maar van ver blijkt er bitter weinig vis te komen. Rob de Blois die even verderop links van me staat weet in de eerste 3 draaien een baarsje te pakken. En ik schakel over op de feeder om het ook onder de kant te proberen. Rechts van me staat Berry van de Hoogen die er een mooie zeebaars uit trekt en later nog een mooie bot en zeebaars. Rob komt met nog een zeebaarsje aanzetten, z'n 4e alweer.



De meeste vis blijkt dus onder de kant te zitten, van Ronald van Os krijg ik nog wat tips, hartelijk dank hiervoor en ik besluit het onderlijntje van Bert Heukels in te zetten.



Bert ken ik als een goeie vissers hij eindig regelmatig hoog bij de wedstrijden, dus rommel is het niet. De onderlijn heeft veel weg van m'n eigen onderlijnen met 1 groot verschil dat ze omkeerbaar zijn. Op die manier kun je het aas boven het lood aanbieden of achter het lood wat wel makkelijk is op 1 lijn, multifunctioneel dus. Jammer genoeg wil het bij mij niet lukken, Ronald van Os die 2 plaatsen rechts van me vist met dezelfde lijn en vangt er 5 vissen op.

Om 13:00 uur is het weer afgelopen, bij de laatste draai heb ik nog even hoop want 5 minuten voor tijd krijg een mooie doorbuiger op de feeder, helaas zit er niets aan en eindig ik deze wedstrijd met een 0.

Van Janet Verlinde, Dirk Dierckx, John de Vries, Jim Sonneschein, Bert Heukels en Philip Harcort (en als ik nog iemand vergeten ben) krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

De uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall, John Duynisveld 10 vissen (287 cm), 2e Bert Heukels 11 vissen (280 cm), 3e Tom van der Pol 7 vissen (210 cm).
Vak B: 1e Rene Olsthoorn 4 vissen (88 cm), 2e Jim Sonneschein 3 vissen (67 cm), 3e Jan Dibbets 3 vissen (64 cm). Mannen van harte gefeliciteerd!

(Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :



Ter Heijde aan Zee wint de tweekamp met dik 10 meter vis tegen de Eurovissers rond de 5,5 meter vis. De beker blijft bij Ter Heijde, volgend jaar nieuwe kansen.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Jammer Willem dat het niet lukte gisteren . Komt waarschijnlijk dat het aas wat laat werd aangeleverd ! Ook ik kan wel eens wat vergeten hoop alleen niet dat het een overgeslagen virus is!! Wat betreft de ideale strand onderlijn is geen nieuwtje hoor maar is wel makkelijk inderdaad, vis ik al jaren mee waarschijnlijk ook eens van de maker gezien in een ver verleden maar geeft inderdaad geen garantie tot visvangst . Zonde van je hengel maar wel een reden om een nieuwe te kopen met een mooie Yuki molen !! Zaterdag de federatie in de Dintel nieuwe kansen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Ja jammer voor ons beide. Aas was op tijd nog voor de wedstrijd begon, dus mij hoor je niet klagen. Waarschijnlijk liggen er binnen kort een paar bekeuringen op je mat wegens diverse snelheidsovertredingen :-). Denk dat er nog wel een nieuw topoog op past. Yuki molen ziet er goed uit met 3 spoelen voor € 260 wel aardig geprijsd. Kijk het nog even aan. Ja zaterdag een "fun" wedstrijd, see jou.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen