maandag 12 oktober 2015

vangstberichten: zaterdag 10 oktober 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e NFB wedstrijd op de Maasvlakte 2 samen met Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Paul van Boheemen en Han van der Lek onder de vlag van TerHeijde 1 er staat een ono-wind van 3 bft, temperatuur 12 °C. Lw HvH 10:26 uur (-48 cm), hw 14:33 uur (+113 cm), (± 161 cm). We mogen het proberen in vak 10 en zelf sta ik op E10. Om 09:30 uur mogen we beginnen en ik start met de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 ~ f31\8 gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan tommy lood 175 gram ~ geankerd 170 gram.

Al snel blijkt het een moeilijke visserij te zijn, m'n buurman links Ed Kreuger vangt een zeebaarsje  en wat later een aantal pietermannetjes, rechts van me staat Adri Bremmer die er ook een zeebaars uit weet te trekken en later nog één. Bij mij wil het maar niet lukken, lange sneuen, korte, kleine haakjes , afhouders, dichtbij ver weg, gevlochten lijn, geankerd, slepen enz enz. Het levert me helemaal niets op.

Tegen het einde in de laatste draai weet Adri rechts van me er nog een botje uit te trekken, 5 meter uit de kant, Ed links van me eindigt met 5 vissen en Adri rechts van me met 3 vissen. Wat ik nu fout gedaan heb is me een raadsel. Dat nu uitgesproken bij een wedstrijd niets wil werken terwijl ik met dezelfde lijnen met vrij vissen wel vis erop vang. Om saggerijnig van te worden.

Uiteindelijk blijkt Jan in het A vak 1 vis van 30 cm gevangen te hebben, Ed van Zanten 3 vissen waarvan 2 vissen onder de 10 cm, die dus niet meetellen en er 1 vis van 20 cm over blijft in het B vak, Han van der Lek in het C vak 2 pietermannen totaal 23 cm, Ikzelf een 0 dus in het D vak en Paul van Boheemen in het E vak ook 0 vissen. Jammer maar het is niet anders.

De Individuele uitslag:

1e overall Rob Koster 7 vissen (187 cm), 2e Bertus van Wendel 3 vissen (102 cm), 3e Arthur van Tienen 3 vissen (91 cm), 4e Ed Kreuger 5 vissen (74 cm), 5e Marcel Pancras 4 vissen (62 cm). Mannen gefeliciteerd!

(Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :



Uitslag Korpsen:

Van Adri Bremmer krijg ik nog wat pieren mee en van Jan Groenewegen nog een gedeelte van het resterende aas waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten