maandag 28 september 2015

vangstberichten: zondag 27 september 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 9e competitie wedstrijd van "Ter Heijde aan Zee", in "de Viskeet" krijgen we eerst een gratis bakkie koffie of thee en na betaling van het wedstrijdgeld €5 en €1 voor de kanjerpot (niet verplicht) krijg ik balletje 19 toebedeeld. We vertrekken dit keer met 2 platte karren zodat het evenwicht wat beter is verdeeld en we minder gauw vast kommen te zitten op het strand. Er staat een o-wind van 3 bft, temperatuur 15 °C. Lw HvH 10:45 uur (-39 cm), hw 14:56 uur (+126 cm),  (± 165 cm), zonnig. Als we aankomen zit er al een zeehond op "de stek", gelukkig niet voor lang. Om 09:00 uur mogen we beginnen.

Ik start met de Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8 gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 gram ~ 175 gram. Ver weg gooien levert bij niemand iets op en ik schakel over op de Tubertini feeder om het wat dichterbij te proberen.

Om 10:09 uur levert me dat een duidelijke aanbeet op en ik denk aan een zeebaarsje, maar bij het binnen draaien blijkt het een broodmagere wijting te zijn. Maakt niet uit in ieder geval van de 0 af. Veel wordt er niet gevangen en ik ben één van de eerste met vis.



Moeizaam gaat het, hier en daar komt er een wijtingkje of wijting naar boven maar minimaal. Af en toe is er hoop, helaas blijkt het valse hoop en is het weer een krab. Uiteindelijk blijkt de beste optie om te "knallen" (ver weg werpen). Om me heen komt er een enkele wijting uit maar zelf kan ik niet meer scoren. Vlak voor tijd als het water weer licht opkomt komt er nog een wijtingkje bij.



En eindig ik om 13:00 uur met 2 vissen, niet al te best. Omdat ik pijn in m'n kop en slaap heb besluit ik gelijk weg te gaan. Er waren wat vissers met 5 stuks, slechts één enkele zeebaars heb ik zien vangen en er werd wat schar gevangen. Oostenwind is over het algemeen ook niet erg ideaal. Van Ed van Zanten en Ron Koppe krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weer.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten