maandag 21 september 2015

vangstberichten: zondag 20 september 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik met de 8e competitie wedstrijd van "de Hoekse strand vissers". Iedereen die mee wil doen kan zonder zich van te voren aan te melden een wedstrijdje mee vissen. De wedstrijden zijn op zondagochtend van 09:00 - 13:00 uur en rond 07:30 uur staat er iemand om de poort op te doen. Voor de data kijk je even op: https://www.facebook.com/groups/269774176529360/ . Inschrijfgeld is € 5 en € 2 voor de kanjerpot (niet verplicht). Ik had nog wat aas over, dus waarom niet. Omdat er dit keer wat plank surfers aan de rechter kant bij de huisjes bezig zijn gaan we dit keer naar links. Zelf besluit ik te lopen maar je kan ook met de platte kar worden weg gebracht. Op goed geluk kies je een stek uit en om 09:00 uur mogen we beginnen.

Er staat een wnw-wind van 4 bft, temperatuur 16 °C, droog. Hw HvH 07:28 uur (+124 cm), lw 12:45 uur (-54 cm), (± 178 cm). Ik start met de Tubertini feeder om het vooraan eens te proberen, maar dat levert me weinig op. Op zo'n 40 meter rechts van me staat Rene Berger en iedere draai die hij doet komt er een flinke zeebaars uit. Ongelooflijk, als ik om 10:23 uur m'n eerste zeebaarsje pak. staat hij al op 7 mooie vissen en allemaal ook nog eens van die grote. Wel leuk om te zien, z'n dochtertje is er ook bij en is dol enthousiast. Dat wordt er later vast één voor het damesteam.

Echt een mui of iets dergelijks kan ik niet ontdekken. Ik stel me dan voor dat er een enorme kuil ligt waar allemaal garnalen e.d. inliggen, een soort voederbak voor de zeebaars die dan aan een gedekte tafel met z'n 25-tiggen  de boel leeg vreten en daartussen ook maar even het aas van Rene meenemen. 11:42 uur begin m'n lijn weg te stromen en behalve een zeewier tak zit er ook nog een klein zeebaarsje aan.



11:58 uur komt er weer een zeebaarsje bij.



Links van me staat Erik Prins, die er nog een zeebaarsje, kleine pieterman en een mooie maatse wijting uit weet te trekken in het laatste uur. Bij mij wil er niets meer bij komen. Rene Berger eindigt met 12 vissen, 1 botje en 11 zeebaarsjes\zeebaarzen met een flink aantal dikke 30 plussers een enkele 40 plusser en één iets kleiner baarsje. Sterk gevist van Rene, of ie gewonnen heeft weet ik niet want halverwege stond ie zo'n beetje gelijk qua aantal met Jurgen van Rijswijk die wat dichter richting de pier stond te vissen.

In ieder geval weer een leuke sessie waar ik wat ideeën heb opgedaan voor de 5e PKC wedstrijd.

De Uitslag: 1e en 1e overall Jurgen van Rijswijk 20 vissen (516 cm), 2e Rene Berger 12 vissen (396 cm), 3e Jeroen Nieuwenbroek 10 vissen (262 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten