woensdag 9 september 2015

vangstberichten: zondag 06 september 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitie wedstrijd van "Ter Heijde aan Zee", wat tevens de jaarlijkse tweekamp is tegen "de Zeenaald". Het aantal gevangen centimeters van de 5 hoogst genoteerde vissers van beide verenigingen worden bij elkaar opgeteld en wie dan de hoogste score heeft mag de wisselbeker mee naar huis nemen. Er staat een harde nnw wind van 5 bft oplopend naar 6 bft en weer afnemend naar 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 16 °C, hw 09:14 uur (+103 cm), lw 15:16 uur (-47 cm), (± 150 cm), in het begin een regenbui. In "de Viskeet" krijg ik steknummer 45 toebedeeld een stuk links van de slag bij Ter Heijde en we worden weer keurig met "de platte kar" op de plaats van bestemming gedropt.

Met het klaar zetten van de spullen begint het niet echt lekker, er komen nog een paar fikse uitlopers van golven het strand op en voor dat ik het weet is m'n kist met spullen door het water omgeslagen en gedeeltelijk vol gelopen, ook de inhoud van m'n aasbak waar al wat van m'n aas in lag met 2 aasnaalden zijn verdwenen. Nou lekker dan!

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag onderlijn wapperlijntjes, haakje Aberdeen 10 gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 175 gram ~ 180 gram piramidelood, al snel blijkt dit niet voldoende te zijn en moet ik overschakelen op 170 gram geankerd lood.

Hennie Wuijts (dacht ik) die rechts van me staat zegt nog nou die aasnaalden, vindt je nooit meer terug. Maar het blijkt mee te vallen, voor het grootste gedeelte onder het zand, vindt ik ze alle twee nog terug. Als er ooit nog eens een speld in een hooiberg gevonden moet worden ben ik waarschijnlijk de juiste persoon :-).

Omdat de gevoelige top van de Moonlight teveel naar m'n zin staat te jojo-en schakel ik over op de NBS Tornado met een iets stuggere top. Om 10:07 uur zit er een zeebaarsje aan en ik blij dat ik in deze "heksenketel" van de 0 af ben. 11:36 uur volt er een tweede zeebaarsje.



De vissers van "de Zeenaald" gaan lekker, links van me staat Americo Olivieri, die me steeds een vis voor blijft en even verderop naast een halve strekker staat Peter Robert er regelmatig een visje uit te trekken. Wat dat betreft blijven de vissers van Ter Heijde aan Zee flink achter, als even later Hennie Wuijts er nog even een dikke paling van 68 cm uittrekt (wat hem de kanjerpot op zal leveren) denk ik, nou die wisselbeker kunnen we wel vergeten.

In de een na laatste draai komt er nog een botje bij, en zo te zien heb ik het voor de Ter Heijde competitie niet slecht gedaan.



Om 13:00 uur is het weer afgelopen en is het wachten op de uitslag. De zeenaald blijkt dik het dubbele aantal centimeters te hebben van Ter Heijde en wederom gaat de wisselbeker mee met de Zeenaald. Mannen gefeliciteerd!

Zelf wordt ik 1e in het B-vak en 2e overall wat me een waardebon van € 25 oplevert.



Bij de zeenaald wordt John Voogt 1e met 7 vissen (de rest van de namen is me ontschoten). Gefeliciteerd met het behaalde resultaat!

Vak A: 1e en 1e overall Kees Diepstraten 4 vissen (78 cm), 2e Bert Heukels 4 vissen (73 cm), 3e Jan Cornelissen 3 vissen (62 cm).

Vak B: 1e Willem Louman 3 vissen (55cm), 2e Ron Koppe 2 vissen (38 cm), 3e Jan Dibbets 3 vissen (37 cm).
Mannen gefeliciteerd!

Al met al weer een gezellig "potje" met "de Zeenaald" en de Ter Heijdenaren zullen toch nog wat meer moeten oefenen om deze gasten de volgende keer te kunnen verslaan. Want bij de Zeenaald kunnen ze niet alleen vissen, maar ook vangen. En daar gaat het om (behalve de gezelligheid dan) bij een wedstrijd.

Vis greetz,

Willem. 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Wilem,

    leuk stukje weer! Mijn kist en aas bak ging ook om. Idd alles nat en weer werk bij thuis komst! Maar het was het allemaal zeker waard. Met nat geworden aas toch goed gevangen. (-:

    groet,

    John Voogt

    BeantwoordenVerwijderen