zondag 13 september 2015

vangstberichten: zaterdag 12 september 2015




Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de grote viswedstrijd van "HSV Westkapelle" en vissen we op de stranden rond Westkapelle. Bij aankomst in dorpshuis "Westkapelle Herrijst" is het al gezellig druk en na betaling van € 7,50 wedstrijdgeld krijg ik steknummer 60 toebedeeld. Het aardappeldal, nooit gestaan daar, maar voor alles is een eerste keer. Er wordt me keurig uitgelegd hoe ik daar naar toe moet rijden en gelukkig gaat het in één keer goed. (Bij de kreek naar rechts Joossesweg, voor het restaurant naar links, met de S-bocht mee en dan rechtsaf naar achteren waar je op een grasveldje kan parkeren). Met m'n spullen de houten trap op en weer naar beneden het strand op, gelukkig is het in het eerste vak links naast de palengalerij.

Er staat een zo-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, 19 °C, met in het begin een paar regendruppels, lw Westkapelle 08:25 uur (-140 cm), hw 14:29 uur (+200 cm), (± 340 cm). Met zo'n, 115 vissers mogen we om 09:30 uur beginnen. Ik start met de Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\zager\slik, tommy lood 160 gram later met iets meer stroming 175 gram.

Ik probeer het eerst maar zover mogelijk, het blijkt een "lastige" stek te zijn met kleiranden waar je in dreigt vast te lopen. Hengel hooghouden en flink doordraaien dat levert me om 10:18 uur een bot op, het lood wat aan de loodlifter zat is opengesprongen tegen de rand en verdwenen maar de vis heb ik gelukkig nog.



Omdat er een krab bij zat, boog de Moonlight flink door waardoor ik teveel tegen de rand aanzit, dus schakel ik over op de NBS Tornado die iets stugger is. In het gedeelte waar ik sta is het nog niet veel aan de rechterkant is een zeebaarsje gevangen en even later vangt m'n buurman rechts met kunst en vliegwerk uit de rand een mooie bot. Af en toe ben ik een haak kwijt aan krab.

We worden nog getrakteerd op een warm saucijzen broodje of een appelkanjer, altijd lekker!

Met het opkomende water moeten we steeds verder naar achteren en naar mijn idee wordt de hoek om uit de rand te blijven kleiner, tijd om over te schakelen op de Tubertini feeder, eens kijken of ik een zeebaarsje langs de palengalerij aan de haak kan slaan.

Tot m'n stomme verbazing komt er een staand wand vissers (de YE 10), tijdens de viswedstrijd z'n staand wand netten uitzetten, die ze dan aan de palengalerij binden.



Daar wordt je toch niet vrolijk van en ze schijnen s' ochtends ook al geweest te zijn. Wat zouden ze doen met al die kleine zeebaarsjes? Vermalen tot kattenvoer?

Dat gaat nog wat worden met de PKC daar volgende week, 125 bloed fanatieke wedstrijd vissers die allemaal willen scoren voor hun team en dan komt er zo'n staand wand net voor je te liggen. Moeilijk om dan niet agressief te worden. Gelukkig waren ze snel weer weg want er zat maar weinig vis in mijn vak.

Eén keer krijg een tik op de feeder van vermoedelijk krab, dunnere sneuen en kleiner haakjes leverden ook niets op. Om 13:30 uur is het weer afgelopen en blijf ik na 4 uur vissen staan op 1 vis. In ieder geval van de 0 af.

Omdat ik het wel weer gehad heb na een korte nachtrust besluit ik gelijk naar huis te rijden, het is tenslotte toch weer 2 uur terug. De "kantprijs" een hengel gaat aan m'n neus voorbij maar dat is het risico als je gelijk weg gaat.

Frank Dekker, een meester op de korte afstand, (vangt botjes op een paar centimeter water), schijnt 1e geworden te zijn. Frank van harte!

Individueel dus: 1e overall Frank Dekker 11 vissen (242 cm), 2e Piet Verhagen 14 vissen (238 cm), 3e Marijn Gabrielse 9 vissen (183 cm), 4e Janko de Witte 7 vissen (148 cm), 5e Jeroen in den Bosch 6 vissen (125 cm). Mannen gefeliciteerd!





De korpsen:

1e korps: Zeevisteam Zuidwest 1 (19 punten), 2e korps Westkapelle 1 (33 punten)(30 vissen), 3e korps DAM BD-storeteam (33 punten)(23 vissen). Korpsen gefeliciteerd!


Vis greetz,

Willem

P.s. Geen aardappel te vinden daar :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten