dinsdag 15 september 2015

vangstberichten: maandag 14 september 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken op de Mv2 (Maasvlakte 2), er staat een harde zzo-wind van 4 bft, draaiend naar zzw en oplopend naar 7 bft met stoten van 8 bft, temperatuur 18 °C, hw HvH 16:39 uur (+126 cm), lw 21:29 uur (-59 cm), (± 185 cm), veel regen. 14:30 uur start ik met de Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje 10, gevuld met een 1 of 2 slikken, tommy lood 175 gram al snel loopt dit weg en moet ik verhogen naar 180 gram piramide lood, wat redelijk blijft liggen. Een kwartier later volgt de NBS Tornado met een zelfde uitrusting.

Als ik aankom op de stek zie ik al een zeehond naar me zitten te kijken even later komt er een tweede bij een op 20 meter en een op 80 meter uit de kant. Nieuwsgierige beesten, meestal zwemmen ze door maar deze blijven een uurtje rond hangen.

14:48 uur een kleine pieterman, 15:28 uur een zeebaarsje.



15:55 uur een zeebaarsje, 16:23 uur een zeebaarsje net geen 42 cm dus die mag weer zwemmen.



16:38 uur ligt m'n lijn sterk naar rechts, bij het binnen draaien heb ik pas vlak bij de kant contact met een vis, een mooie zeebaars van 50 wedstrijdcentimeters. 16:49 uur een botje.



17:08 uur een zeebaarsje, 17:23 uur een zeebaarsje.



17:45 uur een zeebaarsje, 18:09 uur een zeebaarsje.



18:28 uur een doubletje van een zeebaars met een kleine pieterman. 19:15 uur is m'n lijn weer weggelopen en draai ik een zeebaars binnen van 47 wedstrijdcentimeters. Ik vind het een mooie afsluiting van de vakantie en besluit op te ruimen.



Alleen jammer dat m'n paraplu bezweken is onder de harde wind. Nou ja, eervol bezweken en niet ergens weggerot in een schuurtje zullen we maar denken. Totaal vang ik deze sessie 13 vissen, 2 kleine pietermannen, 1 botje en 10 zeebaarsjes waarvan 2 maats.

Vis greetz,

Willem

10 opmerkingen:

  1. Mooi Willem,
    ga daar ook eens proberen, als het er nog eens van komt dit jaar, denk het niet, dan volgend jaar maar! Leuke aantallen Willemgaatvissen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuke visserij Willem !
    Jammer van die paraplu , zeker omdat je al je spulletjes zo netjes verzorgd !!
    Hoop dat je hem zaterdag niet nodig zal hebben maar ik ben er bang voor !!

    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Zeker! Ik ben bang dat het het al een ouwe was, de binnen ring was al gedeeltelijk veroest. Waarschijnlijk jarenlang in een schuurtje gestaan, maar ach een gegeven paard moet je niet in de bek kijken :-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. Weer een mooie vangst deze keer. Ik had het je toen al willen vertellen, een Beachshelter is toch beter voor op het strand. Wie weet dat je er ooit een koopt. Misschien iets zwaarder, maar je kan er in zitten tegen wind en vooral regen. ;-) Je vist toch regelmatig, dan is zo'n Beachshelter een soort tweede huis. Aan jouw de keus natuurlijk.

    Groetjes John [WJA]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John,

      Ik zal er over nadenken, is waarschijnlijk wel weer een hoop extra gewicht \ sjouwwerk.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  4. Hoi Willem,

    Bij welke parkeerplaats heb je gestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo ik zou ook graag op maasvlakte 2 vissen maar weet niet waar ik moet gaan zitten weet jij misschien waar het moet ook gemakkelijk te lopen zijn in ver band met het viskarretje die ik heb mijn email adres is a.jong284@upcmail.nl ik hoop dat je wil reageren groetjes aad

    BeantwoordenVerwijderen