zondag 9 augustus 2015

vangstberichten: zaterdag 08 augustus 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitie wedstrijd van "de Eurovisser" aan het Calandkanaal. We verzamelen in "de Pub" waar ik balletje 25 trek, een meetbeurt dus, hoort er allemaal bij. Er staat een n-wind van 4 bft draaiend en afnemend naar 3 bft no, temperatuur 21 °C, zonnig. Lw HvH 15:40 (-47 cm), hw 22:14 uur (+101 cm), (± 148 cm). Om 20:00 uur beginnen we met 32 deelnemers (1 introducee). Ik start met de 4,5 meter Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f314\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 120 ~ 160 gram.

20:15 uur zie ik de eerste tikken op de top en draai een steenbolkje naar boven, 20:31 uur volgt er een klein wijtingkje.



20:49 uur een doublet steenbolken, en hierna gaat het fout m'n lijn wordt eruit gedraaid er zit nog wel een klein steenbolkje aan maar de rest ligt in het water tussen de stenen met horten en stoten draai ik hem weer op de spoel, maar de boel is zodanig "gemangeld" dat ik de eerste honderd meter met de hand kapot kan trekken. Even m'n reserve stok die klaar staat inwerpen en weer verder vissen want het punt opzoeken waar de lijn nog wel goed is kost teveel tijd.



21:15 uur een steenbolkje, 21:26 uur een wijtingkje.



21:40 uur een steenbolkje,  22:05 uur een steenbolkje.



Naarmate het water stijgt komen er grote wierbedden van tussen de stenen los en beginnen voor de kant te drijven. Tot tweemaal toe verlies ik hierop vis totaal 4 stuks en de irritatie factor begint aardig te stijgen. Als ik dan ook nog eens tot tweemaal toe vast kom te zitten en het hele zooitje kwijt ben moet ik hartsgrondelijk vloeken.

Ik besluit na een aanbeet via het touw af te dalen en vanaf het tweede talud de vis binnen te draaien, op die manier kan ik ze net over het wierbed  de kant op trekken. 22:15 uur een steenbolk, 22:25 uur een steenbolk.



23:19 uur een steenbolk, 23:33 uur een steenbolk



23:45 uur een steenbolk, en in de laatste draai om 24:00 uur komt er nog een bolkje bij.



Totaal 15 vissen, voor het c-vak waar ik in sta nog een redelijk resultaat, het levert me een 4e plek in het vak op en wordt hiermee 12e overall.

De grootste vis is gevangen door Corne vd Kar een gul van 43 cm en wint hiermee de kanjer pot.

Uitslag Koppel wedstrijd:

De voorlopige individuele uitslag:



1e Corne vd Kar 37 vissen 613 cm, 2e Ruud van Noord 40 vissen 581 cm, 3e Cor Doeven 39 vissen 574 cm. De prijs winnaars gefeliciteerd!

Van Dirk Dierckx krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten