donderdag 27 augustus 2015

vangstberichten: woensdag 26 augustus 2015




Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op de MV2 (Maasvlakte 2), samen met Jan Groenewegen,  Ed van Zanten en Paul van Boheemen. Paul is al eerder begonnen en heeft 2 baarsjes gevangen, als ik m'n hengelspullen uit de auto heb gepakt en weer het strand op loop komen net Jan en Ed het strand oplopen. Gezellig vissen zo met z'n allen. Er staat een zzw-wind van 5 bft met stoten van 7 bft draaiend naar zuid, 22 °C, Hw HvH 12:45 uur (+97 cm), lw 18:34 uur (-54 cm), (± 151 cm) zonnig met een enkel regenbuitje behalve op het eind van de sessie als er noodweer los barst.

Om 12:50 uur gaat de Grauvel Vertix Moonlight erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013F\6, gevuld met een zager, tommy lood 160 gram. Als ik bezig ben om de NBS Tornado op te tuigen met een zelfde uitrusting krijg ik een paar mooie doorbuigers op de Moonlight, een goed begin want er komt om 12:53 uur een dikke zeebaars van 46 wedstrijdcentimeters het strand op gedraaid.



13:30 uur een zeebaarsje,  13:53 uur een botje.



14:36 uur een botje, 15:46 uur een zeebaarsje.



Echt "wild" is het niet met de aanbeten, maar iedereen vangt zo zijn visje en dat is altijd leuk.

16:18 uur een zeebaarsje en de rest vertrekt weer, Jan en Ed bedankt voor het aas, zelf heb ik het wel naar mijn zin en besluit om door te vissen, de wekelijkse fysio sessie bel ik af want in de vakantie moet je af en toe genieten. 16:28 uur een zeebaarsje.



16:38 uur een zeebaarsje, 16:59 uur een zeebaarsje.



17:14 uur een zeebaarsje, 17:27 uur een zeebaarsje. Er komen wat donkere wolken aan en er valt wat lichte regen uit, de rest drijft snel over. Het zonnetje breekt weer door en het is het aangenaam vis weer. Inmiddels zijn er nog 2 vissers bijgekomen.



17:38 uur een zeebaarsje, 17:50 uur een zeebaarsje.



18:05 uur een zeebaarsje, 18:43 uur een zeebaarsje.



18:57 uur een zeebaarsje, er komen wat donkere wolken aan en ik besluit m'n regenjas uit de auto te halen. Om 19:30 uur breekt het "noodweer" los, het begint te donderen en te bliksemen met stortregen de wind trekt aan naar 8 bft en het zicht op het strand wordt plotsklaps minder dan 50 meter. Wegwezen! dendert het door m'n hoofd. Snel draai ik m'n stok binnen waar een triplet aan zit van een zeebaarsje met 2 kleine pietermannen. M'n onderlijnen met lood keil ik zo in m'n viskoffer en zo goed en zo kwaad als het gaat prop ik m'n spullen bij elkaar en waggel als een verzopen kat de duinen over richting de auto. Pff, dat viel nog niet mee.



Uiteindelijk toch een geslaagde sessie met 19 vissen, 2 botjes, 2 kleine pietermannen en 15 zeebaarsjes waarvan 1 maats.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen: