zaterdag 29 augustus 2015

vangstberichten: vrijdag 28 augustus 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op de MV2 (Maasvlakte 2) omdat ik geen zin heb om eerst naar Monster te rijden haal ik m'n aas bij Paddy in Voorburg, de laatste keer heb ik er prima mee gevangen en de pieren blijven wat langer goed. Dit keer wil ik weer eens een ander stek uitproberen zo krijg je een beeld in je hoofd waar je de meeste kans op vis hebt. Er staat een wzw-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, 18 °C, met een lekker zonnetje. Hw HvH 14:35 uur (+117 cm), lw 19:45 uur (-65 cm), (± 182 cm). Als ik de duinen overloop zit er links van me al een visser. Snel tuig ik de Grauvel Vertix Moonlight op met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje Gamakatsu ls5013f\6, gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan steel lood 150 gram en werp rond 13:45 uur in. Een kwartier later volgt de NBS Tornado stok met een dito uitrusting, behalve dan 140 gram tommy lood.

Ik loop naar de visser links van me en begin een praatje, hij heeft al een stuk of 4 a 5 zeebaarsjes gevangen maar nog niets maats. Als ik sta te praten komt er rechts van me ook een visser zitten, die zich even later voor komt stellen, het wordt nog gezellig zo. 13:57 uur tikken op de Moonlight en ik draai een zeebaarsje het strand op. 14:05 uur is het wat heftiger m'n lijn is sterk naar rechts gestroomd en vlak onder de kant begint het bonken van een zeebaars, uiteindelijk blijkt het een doublet te zijn van een zeebaars van 41 wedstrijdcentimeters met een kleine pieterman, een lekker begin!



De stroming neemt erg toe en ik verhoog het lood naar 180 gram piramide lood en 175 gram tommy lood. 14:19 uur een doublet zeebaarsjes, 14:41 uur een zeebaarsje.



14:56 uur een zeebaarsje, 15:03 uur een zeebaarsje.



15:40 uur een doublet zeebaarsjes, 15:53 uur een zeebaarsje.



16:09 uur een zeebaarsje, 16:15 uur een kleine pieterman.



Als de stroming wat minder wordt schakel ik weer terug naar 140 en 150 gram lood.
16:27 uur een zeebaarsje, 16:54 uur een zeebaarsje. Leuk vissen zo en ik loop volop te genieten.



17:14 uur een zeebaarsje, 17:30 uur een zeebaarsje.



Even lijken ze verdwenen te zijn en krijg ik een uur lang geen stootje meer op de top, zou er een zeehond in de buurt zitten? 18:29 uur een zeebaarsje, 18:37 uur een zeebaarsje.



Als ik even bezig ben met aan azen en me weer omdraai staat de Moonlight horizontaal te balanceren in m'n steun, bij het binnen draaien krijg ik maar geen contact met een eventuele vis en dan onder de kant een explosie van geweld een dikke baars trekt de stok een aantal maal krom en voorzichtig draai ik om 18:48 uur een zeebaars van 52 wedstrijdcentimeters het strand op, 19:01 uur een zeebaarsje.



19:14 uur een zeebaars van 41 wedstrijdcentimeters, 19:27 uur een zeebaarsje.



19:52 uur een zeebaarsje, 20:00 uur een zeebaarsje.



En 3 kwartier kan ik er geen te pakken krijgen. 20:45 uur een doublet zeebaarsjes, 20:56 uur een zeebaarsje.



21:30 uur besluit ik op te ruimen, aan één stok zit nog een zeebaarsje en aan de andere een kleine pieterman.



Een leuke sessie zo, voor mij één met een gouden randje. Totaal vang ik deze sessie 30 vissen, 3 kleine pietermannen en 27 zeebaarsjes\ zeebaarzen  waarvan 3 maats.

Vis greetz,

Willem.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    mooi foto met de hengels voor de ondergaande zon.

    Was weer erg leuk om te lezen, leuk gevangen en een zeer geslaagde sessie.

    Groetjes John. [WJA]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John,

      Bedankt, ja liep lekker, het was genieten. Binnenkort staat het Noordzeekanaal ook weer op het programma. Geef nog wel een app bericht.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. Ok prima, ik wacht het wel af.

      Groetjes John.

      Verwijderen
  2. Hoi Willem, je heb je best gedaan.
    Toevallig ben ik vrijdag op de zelfde tijd ook geweest tot 16.30.
    5 zeebaarzen van ongeveer 30 cm en een scharretje.
    Ik heb bij de laatste parkeerplaats gestaan.
    Er waren 4 man aan het vissen. Het was magertjes.
    Ik heb wel mensen zien staan bij de reddingbrigade. Daar zijn wat geulen.
    Jammer dat ik je niet heb gezien.
    Verder nog een goede vangst
    Boudewijn uit zwijndrecht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Boudewijn,

      Toch vis dat is altijd leuk. Waarschijnlijk stond ik net op de goede stek, volgende keer komen we elkaar misschien wel tegen. Ook een goede vangst toegewenst.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen