vrijdag 21 augustus 2015

vangstberichten: maandag 17 augustus 2015



Hallo vis vrienden,

Hierbij een verlaat vangstbericht door een DDOS Cyber aanval is de dns server van mijn provider "plat" gelegd, vandaar nu dit bericht.
Vandaag ga ik vissen op de MV2 (Maasvlakte 2) er staat  een harde nw-wind van 5 bft oplopend naar 6 bft, 17 °C, regen, regen en nog eens regen. Hw HvH 17:35 uur (+ 121 CM), Lw 22:29 uur (- 67 cm), (± 188 cm). Om 15:05 uur gaat de eerste stok erin, de 4,5 meter Grauvel Vertix Moonlight , hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Er zijn net een paar surfers begonnen die gevaarlijk dicht bij m'n lijn komen, dus pak ik m'n boeltje op en loop een paar honderd meter naar rechts. En er komen nog 2 van die gasten surfen, een beetje nijdig gooi ik in en al snel komt er zo'n " kite dude"  naar me toe als ik loop te schreeuwen dat er een lijn loopt. Hij adviseert me om een stuk op te schuiven achter vissers die verderop staan. Met de woorden je moet het zelf maar weten "vaart" ie weer weg. Na even nagedacht te hebben besluit ik maar de wijste te zijn en pak m'n spullen weer op om uiteindelijk zo'n 1,5 km van m'n oorspronkelijke plek neer te strijken. Het moet niet "gekker" worden dat die gasten steeds meer territorium opeisen.

Uiteindelijk sta ik om 16:00 uur te vissen en een kwartier later volgt de tubertini feeder, met een dito uitrusting, behalve dan een piramideloodje van 150 gram. Redelijk snel (16:18 uur) krijg ik een aanbeet en komt er een zeebaarsje het strand op. 16:59 uur volgt er een tweede.



Er zit erg veel vuil in het water wat regelmatig de lijn weg drukt, ook de stroming neemt toe. Uiteindelijk vis ik met 150 gram geankerd en 170 gram ~ 180 gram piramidelood wat nog wegloopt. 17:15 uur volgt er nog een zeebaarsje.



Hierna hoor ik mezelf hardop zo! zeggen als ik naar de feeder sta te kijken klapt ie met 1 zwiep bijna dubbel maar doet daarna niets meer. Bij het binnen draaien zit er helaas niets aan. Ondanks het slechte weer komt er nog een gast aan met alleen een board en vraagt netjes waar ik werp en belooft m'n hengels in de gaten te houden. Kijk daar hou ik van.

Omdat het lood steeds meer wegloopt en ik niet zwaarder dan 170 gram geankerd bij me heb, ruim ik om 20:00 uur op en vertrek de "long way home".

Vis greetz,

Willem   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten