maandag 13 juli 2015

vangstberichten: vrijdag 10 juli 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e wedstrijd van de zomeravondcompetitie bij de Hoekse strandvissers. Er staat een nno-wind van 3 bft draaiend naar o, temperatuur 17 °C, lw HvH 16:15 uur (-48 cm), hw 22:55 uur, (+94 cm), (± 142 cm). Na betaling van € 5, en €2 voor de kanjerpot (niet verplicht), krijg ik weer m'n wedstrijdkaart en mag ik weer ergens gaan staan in het gebied van de strandhuisjes. Omdat ik wel vertrouwen heb in het "plekkie" van de vorige keer besluit ik weer die richting op te gaan. Om 19:00 uur mogen we weer beginnen en start ik met de Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10 ~ ls5013f\6  vooraan in de hoop een botje te scoren, tommy lood 150 gram, dat vliegt door de stroming gelijk naar links toe en schakel ik over op de Grauvel Vertix Moonlicht, met dito hoofdlijn, etc etc.

Gerrit van de Akker, links van me begint voortvarend door er in de eerste twee draaien gelijk 2 botten uit te draaien. Omdat 180 gram tommy lood ook niet blijft liggen schakel ik over op piramide lood. Regelmatig zit er vuil op de lijnen, maar wat een "ontiegelijke" stroming. Rechts van me komen er een paar mooie baarzen tevoorschijn, bij mij wil het maar niet lukken. Alleen de krabben willen bijten.



Verschillende onderlijnen en uiteindelijk 170 gram geankerd met gevlochten lijn, want met nylon duurt het 5 minuten om je ankers weer voorzichtig los te kunnen trekken uit het zand. Gerrit van de Akker vangt behalve nog 2 botten, een mooie baars van 48 cm, net aan het "lippie" gevangen.



De kar met soep en drinken komt ook weer langs, en voor € 1, neem ik weer een goed gevulde bak soep met ballen, Gre het heeft weer prima gesmaakt ;-). Om 23:00 uur is het weer afgelopen en worden we weer keurig met de tractor en een bak van het strand gehaald, helaas dit keer zonder vis, maar toch heb ik genoten van het strandvissen in goed gezelschap. En volgende keer proberen we gewoon weer opnieuw.

In het clubgebouw van de Hoekse Watersport Vereniging scoor ik weer een lekker broodje bal en met een tevreden gevoel vertrek ik naar huis.
De uitslag: (Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :



Tussenstand na 2 wedstrijden: (Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten