maandag 22 juni 2015

vangstberichten: zondag 21 juni 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op de Maasvlakte 2, er staat een nw-wind van 4 bft, langzaam draaiend en afnemend naar w om vervolgens verder te draaien naar wzw, 14 °C, Hw HvH 18:58 uur (+100 cm), lw 00:14 uur (-77 cm) op 22-06-2015, (± 177 cm). Tussen de buien door ben ik er naar toe gereden eenmaal op het strand begint het op te klaren en sta ik heerlijk in een shirt met korte mouwen in het zonnetje te vissen. Om 17:15 uur gaat de Moonlight erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\zager\slik\tap of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ piramide lood 180 gram.

Als ik nog bezig ben met de 4,5 meter NBS Tornado stok op te tuigen, staat de Moonlight  stok te tikken, mooi vis! En er komt om 17:31 uur een doublet van bot met een zeebaarsje het strand op. Een kwartier later ligt de NBS stok er ook in en om 18:19 uur volgt er weer een doublet ditmaal van een maatse baars met een botje.



19:09 uur nog een doublet van een zeebaarsje met een botje. 19:54 uur een zeebaarsje.



Aangenaam vissen zo, geen vuil op de lijnen, regelmatig een aanbeet. Alleen af en toe wat kale haken van krab en garnalen. 20:03 uur een zeebaarsje, 20:16 uur een bot.



Hierna vallen de aanbeten enigszins weg, om 22:01 uur zit er weer een doublet aan de haken van een botje met een kleine pieterman. 22:14 uur nog een botje.



Om 22:15 uur begin ik op te ruimen, op 1 stok zit er nog een zeebaarsje.



Leuke sessie zo, 13 vissen, 6 zeebaarsjes, 6 botten\botjes en 1 kleine pieterman. Eigenlijk voor het eerst dit jaar dat er redelijk bot zit en dat er ook baars te vangen is bij nw-wind. Nu nog zaterdag herhalen bij de PKC ;-). En jullie weten het he, vangst garantie tot aan de deur !  

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Leuke vangst Willem ik hoop dat je zaterdag ook zo vist !!
    Anders moeten we maar eens aan een reserve beurt denken ( ha, ha ) !!
    Ik zie je zaterdag en denk aan je portemonnee , aas, enz enz !!
    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Ik hoop het ook, en een reserve beurt op z'n tijd is niet erg. Zolang het maar bij iedereen gebeurd. Ja goed punt, ik zal een checklist maken, dat heb je als je een dagje ouder wordt. Gelukkig heb jij daar nog geen last van Jan ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen