dinsdag 9 juni 2015

vangstberichten: maandag 08 juni 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer eens vissen op het strand, er staat een harde nno-wind van 6 bft, temperatuur 14 °C, lw Sch 15:50 uur (-70 cm), hw 20:25 uur (+81 cm), (± 151 cm), zonnig Om 15:00 uur gaat de4, 5 m eter Grauvel Moonlight erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zager, tommy lood 160 gram. Tijdens de eerste worp gaat het gelijk fout, waarschijnlijk is de lijn door de wind ergens dubbel om geslagen en de hele boel knapt af. Ik zet er gelijk een spoeltje met 25\100 mm nylon op. Een kwartier later volgt 4,60 meter NBS Tornado, dito hoofdlijn, piramidelood 160 gram.

Al snel blijkt de lijn van de moonlight links richting de pier te zijn gestroomd, de eerste meters kan ik nog gewoon draaien maar daarna slaat m'n hengeltop krom en voel ik weerstand van een mooie baars, het is een zware draai maar ik kan steeds een aantal meters binnen draaien, uiteindelijk schiet ie los, waarschijnlijk toch te licht gehaakt. Jammer maar het geeft wel hoop voor de rest van de sessie.

De stroming neemt steeds meer toe en uiteindelijk vis ik met 190 gram geankerd, wat even blijft liggen over de branding maar uiteindelijk toch wegstroomt. 180 gram piramide lood voor de branding blijft wel goed liggen en daar vang ik om 16:50 uur uiteindelijk een baarsje mee.



Ook weer erg veel vuil op de lijnen in de vorm van afgestorven algenresten wat je met je nagels van de lijn moet afpulken en sla, van dat licht groene zeewier. Weinig vreterij voor de rest regelmatig zit het aas er nog aan als ik binnen draai, een enkele keer een klein krabbetje. Om 19:00 uur vind ik weer mooi geweest, lekker uitgewaaid en frisse zeelucht opgesnoven en ik ruim met een tevreden gevoel op.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten