maandag 18 mei 2015

vangstberichten: zondag 17 mei 2015




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee versus de Politie en rijden we met twee "platte karren" richting "de Zandmotor". Als steknummer krijg ik balletje 1 toebedeeld, normaal gesproken zou ik blij geweest zijn met een "kopstek" dit keer niet. Ik sta veels te ver weg van het diepere water, maar goed dat is het lot en ik zal het ermee moeten doen. Er staat een wnw-wind van 4 bft draaiend naar west, 12 °C, lekker zonnig. Lw HvH 07:35 uur (-77 cm), hw 14:47 uur (+130 cm), (± 207 cm).

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, diverse onderlijnen en flexi metalen afhouders, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy \ piramide lood 120 ~ 140 gram.

Een aantal leden van de politie weten toch een botje en of wijtingkje te scoren, bij mij wil het niet lukken. Langzaam driften over de bodem naar links levert me niets op, een enkel krabbetje is wel geïnteresseerd in het aas. Diverse onderlijnen bieden ook geen soelaas. Mijn buurman rechts weet er in zijn laatste draai nog een bot met een in de kieuw gehaakt zeebaarsje te vangen. Je moet maar net "mazzel" hebben.  En ik eindig deze sessie met een dikke vette 0.

De uitslag:
Vak A: 1e en 1e overall John Duijnisveld 14 vissen (360 cm), 2e Jan Dibbets 7 vissen (172 cm), 3e Ronald van Os 6 vissen (162 cm).
Vak B: 1e Ed van Zanten 6 vissen (134 cm), 2e Rene Olsthoorn 4 vissen (112 cm), 3e Paul van Boheemen 5 vissen (91 cm). Mannen gefeliciteerd.

(Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :



Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Ik mis de foto's van de vissen Willem !!


    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Ik denk dat ze dit keer niet op de foto wilde Jan :-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Beste nieuws: Jan Dibbets was er weer bij, en gelijk in vorm!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Arnold,

      Ja hij pakt z'n nieuwe kans goed aan.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen