dinsdag 12 mei 2015

vangstberichten: zaterdag 09 mei 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitie wedstrijd van "de Eurovissers", en we vissen dit keer in de waterweg aan de Rozenburgse zijde, in "de Stormvogel" trek ik balletje 30 wat meer naar de vuurtoren toe. Er staat een harde zw-wind van 7 bft, temperatuur 12 °C, droog. Hw HvH 19:16 uur (+101 cm), lw 00:40 uur (-80 cm), op 10-05-2015, (± 181 cm). Om 17:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Grauvel Vertix Moonlight stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 120 gram.

Na een paar minuten zie ik m'n buurman links, Henk Verlinde, alweer binnen draaien, met mijn lijn erbij en twee baarzen eraan. Jammer voor mij en prettig voor Henk zitten ze aan zijn lijn, waarschijnlijk net een worp in de buurt van een schooltje baarsjes. Het duurt niet lang of Henk vangt weer een baarsje, blijkbaar is het "zijn" avond. Hij vangt zelfs nog een houting van 25 cm, maar omdat het een beschermde soort is wordt elk beschermd soort standaard voor 30 cm gerekend. Voor zover ik kan zien wordt er in mijn omgeving maar weinig gevangen. Om 17:40 uur zie ik wat felle tikjes op de top en komt er behalve een bos zeewier een zeebaarsje van 22 cm de kant op. Lekker in ieder geval van de 0 af.



Wat ik ook probeer, bij mij wil er niets meer bijkomen en eindig ik deze wedstrijd met 1 vis van 22 cm. Wat me wel opgevallen is, is dat de vissers die heel licht zaten te vissen met een 80 ~ 100 gram loodje zaten over het algemeen beter in de vis. Maar of dat nu het verschil is t.o.v. 120 gram, ik weet het niet.

1e is geworden Henk Verlinde 8 vissen (183 cm), 2e Arvy Schonherr 7 vissen (150 cm), 3e Rene Geleijnse 6 vissen (114 cm). De Kanjerpot voor de grootste vis gaat naar Harry van de Harst met een zeebaars van 43 cm.  Mannen gefeliciteerd!

De voorlopige uitslag: (Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :



Van Henk Verlinde, Marcel Adriaans, Corne vd Kar en Ed vd Ham, krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem #1168


Geen opmerkingen:

Een reactie posten