dinsdag 26 mei 2015

vangstberichten: maandag 25 mei 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen in het Noordzeekanaal, er staat een koude nw-wind van 12 °C, droog met af en toe een flauw zonnetje door het wolkendek. De harders zitten weer vlak onder de kant de algen van de stenen af te schrapen, een mooi gezicht. Ik start om 16:20 uur met de " Moonlicht ", 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een zager of wat slikken, piramide lood 86 gram. Ik heb m'n "stok" nog niet neergezet of hij begint te "rammelen" en komt er een steenbolk naar boven.

Een kwartier later volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf, met een dito uitrusting, behalve dan dat de afhouders van kunstof zijn en het lood 100 gram tommy lood. 17:18 uur volgt er een zwartbekgrondel.



Het is niet echt wild met de aanbeten, 18:03 uur volgt er een bot.18:32 uur een botje.



18:40 uur een steenbolk, 18:52 uur een triplet zwartbekgrondels en hierna draai ik nog een mooie bot binnen die als het lood even vastloopt op de stenen klettert om vervolgens al "dribbelend" het water weer in te duiken. 19:51 uur een bot. De krab is al aardig actief, ik verlies, 3 sneuen die doorgeknipt zijn. Zelf had ik nog de hoop op een tongetje met het bewolkte wolkendek maar helaas wilde ze nog niet bijten.



Om 20:00 uur ruim ik op en vertrek naar huis.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hi Willem,

    leuk weer te lezen wat je zoal beleeft. Jammer dat de tong er nog niet is!

    Grtz Marcel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marcel,
      Ja, die dag helaas niet, volgende keer misschien weer wel. Bedankt voor je berichtje.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Als je kijkt bij Total Fishing dan zie je bij het weekoverzicht van 26 mei,
    dat de tong al weer aardig loopt in het Noordzeekanaal.
    Luc met een aantal vissers had daar leuk gevangen.
    Ik denk dat je beter een keer voor een nachtsessie kunt gaan.
    Zit er zelf ook aan te denken om het daar maar weer eens te proberen.

    Mvg

    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Gerard,

      Inderdaad, goed nieuws. Volgende keer misschien weer wel. Bedankt voor je berichtje.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen