dinsdag 28 april 2015

vangstberichten: zondag 26 april 2015

Vandaag vis ik de 4e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee op "de Zandmotor". In "de Viskeet" krijg ik steknummer 25 toebedeeld. Met 21 deelnemers vertrekken we met de "platte kar" maar de weg naar "de Zandmotor" gaat moeizaam, diverse keren lopen we vast in het mulle zand omdat er een wiel van de aanhanger niet goed meedraait en zodoende starten we deze wedstrijd een half uur later.

Er staat een nnw wind van 4 bft draaiend naar nno, temperatuur 10 °C, miezer regen en een langzaam optrekkende mist. Hw HvH 09:20 uur (+97 cm), lw 15:35 uur (-60 cm), (± 157 cm). Dit keer vissen we met 2 hengels, aangezien ik de paar laatste keren hier wel leuk heb gevangen verwacht ik toch wel flinke aantallen bot. Maar zoals altijd is de ene dag de andere niet en valt het toch wat tegen.

Om 09:30 uur starten we, ikzelf met de Hiro en de Nbs stok, beide hoofdlijnen 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, tapse nylon voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\10, piramide lood 140 gram ~ tommy lood 175 gram. Aas: Zagers, pieren ,slikken of een combinatie hiervan.

09:56 uur is het raak en ben ik van de 0 af, altijd een "lekker" gevoel, echt groot is het botje niet maar beter iets dan niets. De aanbeten vallen al snel tegen, of tegen ?, ze zijn er eigenlijk helemaal niet, pas om 10:41 uur komt er weer eentje bij.

De draai erna om 10:57 uur denk ik ze gevonden te hebben als ik een doubletje binnen draai. Maar het blijft tegen vallen. 12:48 uur komt er nog een botje bij.

En om 13:30 uur eindig ik met 5 visjes. Jammer genoeg ben ik deze wedstrijd de enige vissers die kleine visjes vangt, alle andere hadden grotere in hun rijtje. Maar goed soms heb je geluk en soms heb je pech.

Vak A: 1e en 1e overall,  Rob de Blois 9 vissen (214 cm), 2e Joop van de Velde 7 vissen (159 cm), 3e Ron Koppe 6 vissen (141 cm).

Vak B: 1e John Duynisveld  7 vissen (156 cm), 2e Jan Cornelissen 8 vissen (148 cm), 3e Arno Arkestein 7 vissen (140 cm). Mannen gefeliciteerd!

De uitslag: (Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :

Van Ed van Zanten krijg ik nog een restant aas mee, waarvoor nogmaals dank.