maandag 27 april 2015

vangstberichten: zaterdag 25 april 2015

Door een storing is dit bericht helaas verdwenen. Eens kijken of ik nog het een en ander zo goed mogelijk kan reconstrueren.



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" in de Dintelhaven op het smalle gedeelte. In "de Pub" trek ik balletje 4 en sta hiermee in het A vak, er doen dit keer 29 deelnemers mee. Er staat een zw-wind van 4 bft, temperatuur 9 °C, lw Dintelhaven 16:47 uur (-61 cm), hw 21:06 uur (+85 cm), (± 146 cm). Om 18:00 uur start ik beneden met de Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met en nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een pier, slik of zager, tommy lood 120 gram.

Veel was er niet gevangen door de voorvissers, dus ik probeer eerst maar eens van de 0 af te komen door een te proberen een grondel tegen de stenen aan te vangen. Dat lukt me aardig om 18:12 uur ben ik van de 0 af jammer genoeg is het een vis onder de 10 cm, zodat deze gewaardeerd wordt als 1 cm en zogenaamde 1 punter. 18:25 uur volgt er nog een zwartbekgrondel.



19:10 uur een zwartbekgrondel, 19:20 uur een zwartbekgrondel.



19:36 uur een zwartbekgrondel, het water komt langzaam op en ik klim weer naar boven. 20:38 uur een zwartbekgrondel van afstand. Het zit me niet mee vanavond, waar andere van ver nog een grondel of botje boven de 10 cm scoren zijn ze bij mij steeds onder de 10 cm.



Maar goed soms heb je geluk en soms heb je pech. Als ik van ver uiteindelijk een zware draai heb denk ik een dikke bot te scoren, maar het blijkt een wolhandkrab te zijn. 21:34 uur nog een kleine zwartbekgrondel.



Uiteindelijk eindig ik de wedstrijd met 7 vissen=7cm, geen al te beste score. Bovendien blijk ik m'n telefoon ergens tegenaan te hebben gestoten en is m'n touch screen gebarsten. Je hebt van die avonden.............

1e is geworden Erik Remijn 13 vissen (105 cm), 2e Wesley Buitendijk 8 vissen (59 cm), 3e Corne van de Kar 14 vissen (57cm). Mannen gefeliciteerd!

De uitslag: (Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :


Van John de Vries en Corne van de Kar, krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten