zondag 19 april 2015

vangstberichten: zaterdag 18 april 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e NFB wedstrijd op het strand van Noordwijk aan Zee samen het korps Ter Heijde 1 bestaande uit captain Ed van Zanten, Han van der Lek, Paul van Boheemen en Willem Louman, Jan Groenewegen is nog aan het herstellen van een afgescheurde achillespees maar zal er de volgende wedstrijd weer bij zijn. Bij het clubhuis van "de sportvisser" krijgen we weer 3 tijdsparkeerkaarten voor een schappelijke prijs van € 1,50. Als de kaarten worden uitgedeeld blijk ik in het c-vak te staan op nummer 19, en alle korpsen krijgen nog wat goodies mee, die altijd goed te gebruiken zijn.



Ook dit keer worden we keurig met "de platte" kar weggebracht.

Er staat een ono-wind van 3 bft en langzaam draaiend naar nno, temperatuur 13 °C, met een lekker zonnetje. Lw Meetpost Noordwijk 11:30 uur (-88 cm), hw 15:48 uur (+ 115 cm), (± 203 cm). Om 09:00 uur krijgen we het signaal om te beginnen en starten we met 121 deelnemers. Zoals gebruikelijk begin ik met de 4,60 meter NBS Tornado stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn diverse soorten, haakje f314\10 ~f31\8,  tommy lood 120 ~ 150 gram, later piramide lood 160 ~ 180 gram.

Er ligt een mooie brede zwin voor me en ik start met de Portugese onderlijn om een zo groot mogelijk gebied af te "scannen". Al redelijk snel worden er botten om me heen gevangen en om 09:18 uur levert de Portugese lijn me één botje op van 13 cm. De volgende draai levert me niets meer op en ik schakel over op een onderlijn met lange wappers van 60 t/m 85 cm hieraan hangt om 09:33 uur een botje van 19 cm.



Na afwisselend de Portugese en de lange wappers gebruikt te hebben val ik helemaal stil, er wil niets meer bijkomen. Ik besluit om weer terug te schakelen naar m'n oude vertrouwde onderlijnen met sneuen van 40 cm. En dan is het om 11:19 uur "bingo" een mooie triplet van botten komt er het strand opgedraaid en in één klap doe ik weer mee.



De volgende draai om 11:42 uur is het weer raak een doublet botjes van beide 14 wedstrijdcentimeters. 12:30 uur komt er nog een klein botje bij.



12:51 uur een beste van 37 wedstrijdcentimeters en als "kers op de taart" in de laatste draai een botje van 18 wedstrijdcentimeters.



Totaal 10 vissen met een totale lengte van 220 cm, lekker gevist dit keer, en als het meezit weer eens een prijsje. Van Marco Hofstede rechts van me leer ik nog een handig onthaak trucje, een chinees eetstokje in de bek van de vis, haaklijn aanspannen en vastdrukken tegen het stokje en dan de vis een aantal maal laten draaien en "floep", de vis valt van de haak, bedankt hiervoor. Van Johan Setoe links van me krijg ik nog een restantje aas, nogmaals bedankt.

Terug in het clubhuis van "de Sportvisser" blijken we het als korps redelijk gedaan te hebben Ed heeft 10 vissen, en Han en Paul hebben er 5. Ed eindigt op de 10e plaats en wint een fileerset, ik op de 18e plaats en mag met een opvouwbare emmer naar huis. Als korps eindigen we op de 5e plaats van de 19 korpsen.



Uitslag Korpsen: 1e Ter Heijde 2 (24 klas. pnt) , 2e Team Nipro (44 klas. pnt), 3e Slufter 2 (80 klas. pnt).

Uitslag Individueel: 1e Jim Sonnenschein 33 vissen (929 cm), 2e Roelof Jipping 15 vissen (381 cm), 3e Jurgen van Rijswijk 21 vissen (344 cm), 4e Ed Brand 15 vissen (298 cm), 5e Gerrit van Hanegem 13 vissen (282 cm). Mannen en korpsen gefeliciteerd!

De uitslag:





Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten