dinsdag 21 april 2015

vangstberichten: maandag 20 april 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken op "de Zandmotor", veel is het niet meer en de kwaliteit is sterk achteruit gelopen, uit de vriezer haal ik nog wat vaag aas, vermoedelijk een paar zakjes gezouten pieren en wat diepvries tappen. Genoeg om een middag te vermaken op "de Zandmotor". Er staat een nno-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 11 °C, zonnig. Maar gevoelsmatig nog erg koud, door het lekkere weer heb ik geen jas meegenomen maar aan zee valt het nog vies tegen. Gelukkig zit er in de tas nog een regenjack dus trek ik dat maar aan en dat houd een hoop kou tegen. Hw HvH 16:43 uur (+135 cm), lw 01:01 uur (-61 cm), (± 196 cm).

Om 14:40 uur start ik met de Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voor slag, portugese onderlijn, haakjef314\10, ls51013f\ 6, gevuld met wat drap pieren slik, stukjes tap en gezouten, piramide lood 140 gram. Een kwartiertje later volgt de NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, lange wapperonderlijn variërend van 65~85 cm, haakje f31\8, tommy lood 150 ~175 gram, etc etc.

15:04 uur een botje op de lange wappers,  15:22 uur een triplet van een bot met botjes op de Portugese lijn.



15:30 uur een botje, 16:08 uur een bot.



16:38 uur een botje, 16:52 uur een doublet van bot en botje.



17:18 uur een bot, 17:29 uur een bot.



17:44 uur een botje, de volgende draai zit er weer een botje aan wat al op het stand ligt, m'n voorslag knoop is dicht geslipt in het topoog met vuil, ik maak het schoon draai weer verder maar het botje is met een uitloper van een golf weer de zee in verdwenen. 19:02 uur een nieuwe nummer 13.



19:23 uur een botje, 19:29 uur een triplet van 2 botten met een botje.



Om 20:00 uur begin ik op te ruimen en op één van de stokken zit nog een doublet botten.



Het viel me mee dat er met deze kwaliteit aas nog redelijk vis te vangen was. Er waren dit keer geen dubbele haken gepakt door de vis en de haak zat bij een aantal vissen voorin de bek. Zo te zien zijn ze iets minder vreetlustig geworden.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten