zaterdag 28 februari 2015

vangstberichten: zaterdag 28 februari 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" in de Yangtzehaven maar eigenlijk is het tegenwoordig een kanaal volgens Wiki: De Yangtzehaven was een zeehaven in aanleg op de Rotterdamse Maasvlakte 2, en is een zijtak van het Beerkanaal. Vanaf 24 oktober 2012 is de naam Yangtzehaven veranderd in Yangtzekanaal. Whatever we gaan er vissen dus, met weer een aardige opkomst van 40 deelnemers. Er staat een harde zzw-wind van 5 bft met stoten naar 6 bft, 3 °C, best nog wel koud in het begin, wat later een waterig zonnetje. Hw Beerkanaal 10:50 uur (+96 cm), lw 16:25 uur (- 60 cm), (± 156 cm).


Ik mag het proberen op steknummer 36, even over 10:00 uur beginnen we maar met wat jo geroep want er komt geen startsignaal door. Ik start met de 4,50 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f314\8 ~ f31\8 , gevuld met een zeepier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommylood 150 gram. Al gauw blijkt het een taaie visserij te zijn, bij de meeste komt er weinig naar boven. De vis zit over het algemeen erg ver weg, een wedstrijdje voor de ver werpers.

Omdat de vis ver zit schakel ik over op de 4,60 meter NBS Tornado stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, dito lood etc, etc. Het voordeel van de gevlochten lijn is dat ik hiermee weer verder kom qua afstand en met een ultra kort wapperlijntje, pak ik nog wat extra meters. Het nadeel is echter weer omdat er geen rek in de lijn zit zoals bij nylon je de vis er makkelijker afdraait bij het binnen draaien. Niet dat het me veel oplevert, het enige wat er bij mij en rondom in de buurt gevangen wordt zijn krabbetjes.

Op de gevlochten lijn krijg ik eenmaal een mooie aanbeet, even wachten, nogmaals 2 doorbuigertjes, voorzichtig binnen draaien, maar helaas zit er niets aan.  Het laatste uur vangt buurman Richard vd Maat rechts van me nog een wijting. Met nog 3 kwartier te gaan komt er een schip op de stek parkeren, balen, je kan er niets tegen doen want de beroepsvaart heeft voorrang op wat vissers aan de kant.



Als ik dan even later Mark Huijps (lid wedstrijdcommissie) een aantal plaatsen zie opschuiven zodat hij vrij kan doorvissen besluit ik ook naar rechts op te schuiven. Als de een het mag, waarom de  ander niet? Niet dat het me wat oplevert, maar zo heb ik in ieder geval nog een kans gehad. Uiteindelijk eindig ik dus met een 0, jammer maar helaas.

De uitslag: 1e en 1e overall, Mark Huijps 15 vissen (308 cm), 2e Martin vd Drift 11 vissen (210 cm), 3e Marco Mol 9 vissen (199 cm). Mannen gefeliciteerd.



Van Martin Blokland krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten