maandag 9 maart 2015

vangstberichten: zaterdag 07 maart 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e N.F.B. (Nederlandse Federatie van Brandingssporten) samen met het TerHeijde 1 bestaande uit captain Ed van Zanten, Paul van Bohemen, Han van der Lek en ik Willem Louman, Jan Groenewegen zou oorspronkelijk ook meedoen maar ligt helaas thuis op de bank met een afgescheurde achillespees. Het is verzamelen in "de Viskeet" waar ik steknummer B12 krijg toebedeeld. We worden weer keurig met de "platte" kar weg gebracht, voor mij bij de opgang een flink stuk naar links richting s' Gravenzande. Om 09:00 uur mogen we beginnen, er staat een zzw-wind van 5 bft met stoten naar 6 bft, temperatuur 7 °C met later een zonnetje. Ik start met de Shimano 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\8 ~ f314\8, tommy lood 150 gram.

2 plaatsen recht van me draait een fortuinlijke visser er in de eerste draai gelijk 2 botten uit, hij heeft net een paar minuten ingegooid en draait gelijk weer binnen met nog een bot eraan, 3 vissen in 10 minuten tijd, lekker hoor als dat je overkomt. John Duijnisveld die recht van me staat draait er een mooie bot uit van 43 cm.



Ik schakel over op de 4,60 meter Tubertini feeder om het ook eens in de zwin te proberen, maar helaas levert me dat niets op. John pakt er nog een, iets meer tegen de branding aan. 10:26 uur eindelijk een botje van 15 cm voor mij.



En daar moet ik het mee doen, een tegenvallend resultaat, want gemiddeld is er over het parcours veel meer gevangen. Terug bij "de Viskeet" blijken we het als korps ook niet goed gedaan te hebben. Paul van Boheemen 3 vissen (76 cm), Ed van Zanten 2 vissen (48 cm), Han van der Lek 1 vis (19 cm), Willem Louman 1 vis (15 cm). En we eindigen hiermee als korps op de 18e plaats van de 19 korpsen. Jammer maar helaas, volgende keer beter.

Individueel: 1e Leroy van Elten 10 vissen (315 cm), 2e Wim Kruining 10 vissen (288 cm), 3e Sjaak Witteman 9 vissen (248 cm), 4e Richard Schuur 7 vissen 229 cm, 5e Rob Koster 8 vissen (209 cm).

Korpsen: 1e Slufter 1 (37 klassementspunten), 2e Hoekse strandvissers team 1 (40 klassementspunten) en 3e Sportvissers 2 (59 klassementspunten).

De Uitslag (Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :




Van John Duijnisveld, Ton Polet en Ed van Zanten krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten