dinsdag 3 maart 2015

vangstberichten: maandag 02 maart 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen aan het Noordzeekanaal, er staat een harde wnw-wind van 7 bft met stoten naar 9 bft, temperatuur 5 °C, af en toe regen, af en toe wat zon, hagel, en fikse windstoten. Om 14:50 uur start ik met de 4, 5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, tommy lood 150 gram, flexi metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan. Een kwartiertje later volgt de 4,50 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f314\8, dito aas, etc etc.

15:54 uur is het zo ver een klein wijtingkje heeft het aas gegrepen. 16:00 uur een mooie maatse.



16:28 uur een wijtingkje, 16:59 uur een doublet van een wijtingkje met een spiering (komkommervisje).



Rond 17:45 uur betrekt het weer, felle windstoten jagen over het kanaal heen, m'n standaard met hengels waait om en zelfs ik moet me schrap zetten om me staande te houden. Het lijkt wel of ik in een "vliegende storm" zit. Desondanks dat draai ik er om 17:55 uur een wijtingkje uit. Na een tiental minuten zakt het weer en kan er "normaal" gevist worden. 18:08 uur een wijtingkje.



En opnieuw slaat het noodweer toe, regen, hagel met zeer felle windstoten. 18:36 uur gaat de feeder te keer en draai ik met moeite een dikke gul van 35 wedstrijdcentimeters naar boven.



Om 18:45 uur hou ik het voor gezien, het is weer "mooi" geweest, en in ieder geval weer iets meer gevangen als de vorige keer hier.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten