maandag 16 februari 2015

vangstberichten: zondag 15 februari 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor", er staat een no-wind van 3 bft, temperatuur 7 °C met een lekker zonnetje. Lw Sch 19:54 uur (-63 cm), hw 0:30 uur (+ 88 cm), op 16-02-2015, (± 151 cm). En het is druk op het strand een hoop mensen die de hond en zichzelf uitlaten. Om 16:05 uur start ik met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier en een stukje gezouten pier als stoppertje, tommylood 150 gram. Na een kwartier volgt de 4,50 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc etc.

Na een uurtje nog niets gezien te hebben besluit ik het een paar honderd meter terug eens te proberen waar het water wat minder ingesloten is door zandbanken. Maar ook daar gebeurd er weinig. Ik ontmoet een spanjaard die schilder is, op doorreis en z'n tentje tijdelijk op "de Zandmotor" heeft gezet. Hij loopt een beetje te struinen over het zand en is erg geïnteresseerd hoe we hier vissen. Verder passeert Johan Cruijff, Barcelona, Lloret de Mar, Willem en Maxima nog en over het vissen bij de baltische staten waar hij vorige week nog was en er grote vissen werden gevangen met aasvis aan de haak.

En zo vliegt de tijd, de man verdwijnt weer na het bedanken voor het gesprek en zonder een stootje gezien te hebben ruim ik om 19:05 uur weer op, want de gevoelstemperatuur is aardig gedaald.Volgende keer hopelijk weer wat beter.

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten