zondag 7 december 2014

vangstberichten: zondag 07 december 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het Noorzeekanaal "checken", het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gevist heb en er bestaat een grote kans dat hier de 2e dag van "de topcompetitie" vervist wordt. Altijd goed om te weten welke onderlijntjes het beste vangen. Er staat een harde wnw-wind van 6 bft met stoten naar 7 bft, regen, regen en nog eens regen, temperatuur 7 °C, dit keer ga ik naar links, zodat ik wat meer op het eventuele parcours vis. Om 15:30 uur start ik met de 4,60 meter NBS stok, hoofdlijn, 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn diverse, haakje f31\8 ~ 6, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan tommy lood 120 ~ 150 gram.

Na een kwartier volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc etc. 15:48 uur zie ik de eerste tikken op de top en ik draai een doublet wijtingkjes naar binnen. 16:10 uur een zware draai, een triplet van een wijtingkje, wijting en bot.



16:20 uur een doublet botten, 16:31 uur een wijtingkje.



16:39 uur een wijting, 16:49 uur een wijting.



16:58 uur een doublet van een wijtingkje met een bot. 17:13 uur een wijtingkje.



Inmiddels begint het aardig te "spoken" op het Noordzeekanaal, harde windstoten dreigen m'n paraplu weg te blazen en ik moet er 2 ankers aanzetten. M'n hengelsteun waait om, maar gelukkig zijn de hengels niet beschadigd. 17:23 uur een tong, geinig dat ze er nog zitten in December. 17:34 uur een wijtingkje.



17:52 uur een wijting, 18:01 uur een doublet van mister glasoog (snoekbaars) met een tongetje.



18:25 uur een doublet van een bot met een wijtingkje.



18:30 uur ruim ik op en vertrek naar huis. Totaal vang ik deze sessie 20 vissen in 3 uur tijd. Als het hier door gaat kunnen ze aan "de bak" met meten, de mannen van Sportvisserij Nederland.

Vis greetz,

Willem

7 opmerkingen:

  1. He Willem,

    Ook weer eens in het NZK gevist zie ik.Tot op heden had ik daar nog geen of weinig berichten gelezen over wijtingvangsten, dus de afgelopen maanden gevist op de beide Pieren en het havengebied aan de zeekant. Daar al wel veel wijting, schar en soms leuk gul gevangen.Maar nu gaat het dus in het NZK ook weer interessant worden. Ik ga het morgen nog maar eens op de Zuidpier proberen, als deze tenminste open is. En anders wordt het ergens in de haven.
    Vanmiddag zaten er twee gasten van HSV Brittenburgh in het NZK te vissen en die vingen ook leuk wijting.

    Ge je weer zien en/of spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vergeten mijn naam te vermelden, je weet wel Dirk van het tongvissen etc...

      Verwijderen
    2. Ha Dirk,

      Bedankt voor je berichtje. Ja ze zitten er weer, zo te zien is de steenbolken plaag over. Er zit in ieder geval goed vis nu met mooie maatse ertussen. Prima, we komen elkaar weer tegen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Mooi verslag Willem maar ik mis alleen welke onderlijnen het beste werkten?

    Zie je zaterdag!

    Gr. Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ruud,

      Bedankt, Euhh, dat laten we maar even zo ;-).
      Tot zaterdag!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. Hoi Willem,

    tijd geleden alweer, leuk gevangen ondanks het spookweer.
    Eén van de laatste tongen heb je er nog uit gekregen.

    Was dat de eerste snoekbaars ?
    Kan mij niet herinneren dat je er eerder nog meer had gevangen.
    Aanstaande zaterdag zou het zomaar kunnen dat je daar weer staat.
    Dan krijg je meer overzicht wat er dan gevangen wordt.

    Groetjes John.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John,

      Ja, ik denk het ook, maar met een zachte winter vangen we ze zo weer. Weet je nog, in februari was het al weer raak. Ja, ik heb er 1x eerder een snoekbaars gevangen van 55 cm 16-05-2011 hij staat nog bij m'n persoonlijke records. Ben benieuwd wat het gaat worden volgens windguru is het op dit moment ook goed te doen aan het strand bij wijk aan zee. Bedank voor je berichtje.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen