maandag 17 november 2014

vangstberichten: maandag 17 november 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik eens een kijkje nemen op het strand waar aanstaande zaterdag de "topcompetitie" wordt vervist. Het aas van afgelopen zaterdag is niet al te best meer, maar hopelijk kan ik er nog een visje mee vangen. Er staat een ozo-wind van 3 bft met stoten naar 4 bft, temperatuur 11°C, droog met af en toe een flauw zonnetje. Hw Sch. 10:54 uur (+77 cm), lw 17:26 uur (-53 cm),  (±140 cm). Om 13:30 uur start ik met de 5 meter Shimano 500 bx-g surf leader, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met en pier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Na een kwartiertje volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, etc etc.

Na 20 minuten zie ik op de 5 meter stok een mooie aanbeet maar bij het binnen draaien zit er niets aan. Er zijn regelmatig trillinkjes te zien op het topoog van de garnalen die het aas er in een mum van tijd aan het afeten zijn. Pas om 15:09 uur kan ik met de feeder het eerste visje binnen draaien, een klein zeebaarsje. 15:48 uur een dikke bot.



Als ik op een gegeven moment de stok met de gevlochten lijn binnen draai kom ik vast te zitten, ik kan nog een paar meter los trekken en dan knapt m'n gevlochten lijn. ( Later blijkt dat links van het strekkertje een paar meter touw ligt met een lus erin, m'n onderlijn is hierin vastgelopen en kon ik bij laag water weer los knippen, het touw zat gedeeltelijk onder het zand en was niet te verwijderen.) Nieuwe voorslag erop en gaan maar weer, blijkbaar is de lijn toch beschadigd want bij het inwerpen knapt ie af. Nieuw spoeltje erop met 22\100 mm nylon en om 16:01 uur levert me dat een wijtingkje op. 16:36 uur volgt er nog eentje.



Een aantal aanbeten kan ik helaas niet verzilveren. Om 17:30 uur ruim ik op en vertrek naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten