maandag 8 september 2014

vangstberichten: zondag 07 september 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de tweekamp tussen Ter Heijde en de Zeenaald, wat tevens voor de 8e competitie wedstrijd van Ter Heijde telt. Het aantal centimeters van de beste 5 vissers van Ter Heide versus de beste 5 van "de Zeenaald" wordt met elkaar vergeleken, degene die het meest aantal centimeters heeft wint de wisselbeker. Er staat een wzw-wind van 2 a 3 bft, temperatuur 16 °C, met een zonnetje, lw Dintelhaven 10:44 uur (- 44 cm), hw 14:25 uur (+ 116 cm), (± 160 cm). Om 10:00 uur mogen we beginnen. Ik zit eerst nog even te twijfelen of ik beneden zal gaan vissen of boven zal blijven staan. Maar de kans is groot dat ik toch vis verspeel tegen de stenen dus zak ik toch maar naar beneden.

Ik start met de 4,60 meter NBS stok met de hybride tip, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 gram. Na 5 minuten zie ik al wat tikjes en beluit gelijk om m'n lijn te klippen zodat ik zo'n beetje dezelfde afstand kan gooien, 10:12 uur komt er een zwartbekgrondel de kant op, mooi, een teller (voor vis boven de 10 cm telt de volledige lengte, vis onder de 10 cm als een 1 punter=1 cm). We vissen volgens de meet methode van "de Zeenaald", wat betekend dat het aantal centimeters afgerond wordt naar beneden (11,8 cm = 11 cm). 10:37 uur een zwartbekgrondel.



10:51 uur een triplet zwartbekgrondels, 11:16 uur heb ik "mazzel" een doublet zwartbekgrondels aan 1 haak (1 is er mee gehaakt in de buik).



11:29 uur een zwartbekgrondel, regelmatig zit er krab aan de haken die er vallen bij het binnen draaien en soms ook niet.



12:18 uur een zwartbekgrondel. Het valt eigenlijk een beetje tegen met de aanbeten op het stuk waar ik zit en ik besluit om de lijn weer van de klip af te halen. Fred van Toledo die links van met staat vist vlak onder de kant maar veel meer als wat ondermaatse grondels levert hem dat niet op en bij mij idem dito. Zoeken maar weer waar de vis zit. 12:52 uur van afstand een doublet zwartbekgrondels.



13:12 uur een zwartbekgrondel, 13:20 uur een zwartbekgrondel.



13:43 uur een zwartbekgrondel, en bij het sein binnen draaien om 14:00 uur zit er nog een 1 punter aan.



Totaal vang ik deze sessie 15 zwartbekgrondels, waarvan 8 tellers wat in het gedeelte waar ik stond zeker niet slecht te noemen is. Herbert vd Vlugt wint het totaal potje met 60 vissen en 314 cm, proficiat Herbert! En ook de wisselbeker verdwijnt weer naar de Zeenaald.

De uitslag:
Vak A: 1e Ed van Zanten 27 vissen (105 cm), 2e Bert Heukels 22 vissen (95 cm), 3e Rene Brederveld 9 vissen (76 cm).
Val B: 1e en 1e overall Martin van de Drift 93 vissen (273 cm), 2e Ronald van Os 34 vissen (193 cm), 3e Ellen van Es 18 vissen (103 cm).

Dame en mannen gefeliciteerd!



Met de tombola win ik nog wat prijsjes en van Jan komt er nog een fles bij, namens m'n dochter bedankt Jan.



Van Ron Koppe en Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoezo Zeevissen??????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anoniem,

    Inderdaad, een zoetwater sloot waar wel eens een zeevisje in zwemt ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen