zondag 31 augustus 2014

vangstberichten: zaterdag 30 augustus 2014

Vandaag vis ik de Avicentra koppelwedstrijd in de Dintelhaven op het smalle gedeelte samen met Paul van Boheemen. Er staat een zw-wind van 3 bft, temperatuur 16 °C, droog. Na de betaling van 15 euro per koppel trekt Paul steknummer 9, er doen 16 koppels mee met een hoop (ex)WK-gangers een wedstrijd met een hoog niveau dus. Om 20:00 uur mogen we beginnen, ik start met de Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm met een nylon tapse voorslag. Onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10, gevuld met een piertje\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram.

Paul trekt als eerste een zeebaarsje binnen en om 20:37 uur komt er bij mij een doublet uit van een bot met een zeebaarsje. Dan draait Paul binnen en neemt m'n lijn mee, ff klussen om de boel te ontwaren en we kunnen weer verder. Grappig dat er wel een scharretje aan zit met 2 haken in de bek, alle twee een halve vis ;-). Het valt een beetje tegen met het aantal aanbeten, het lijkt erop dat de vis op ons gedeelte niet echt aanwezig is. Met de tamtam komen er berichten binnen dat bij de eerste nummers en de laatste flink gevangen wordt. 21:37 uur een zeebaarsje.

22:24 uur een meer dan welkome bot van 30 cm, dat tikt lekker aan. 22:37 uur nog een bot.

23:26 uur een paling van 50 cm, ook deze is bijzonder welkom. Inmiddels ben ik overgestapt op de 4,60 meter NBS Tornado met 22\100 mm nylon om het wat verder weg te proberen want de vis komt maar mondjesmaat de kant op. 00:30 uur levert me dat een doublet op van 2 guppies, goed voor 2 punten (=2 cm).

Paul vangt er ook nog een bot en wat zeebaarsjes bij. 00:44 uur komt er bij mij nog een zeebaarsje bij en 00:58 uur sta ik even verbaasd te kijken een tongetje heeft het aas gegrepen. Ze zitten tegenwoordig ook overal.

01:00 uur is het weer afgelopen, gezamenlijk hebben we 17 vissen wat zo te zien in onze omgeving helemaal niet slecht is. Uiteindelijk worden we 9e overall.

De eerste plaats gaat naar het koppel B.Heukels - J.Sonneschijn met 55 vissen (1057 cm), 2e R. v. Os - A.v.Tienen 46 vissen (768 cm) en 3e A. Arkenstijn - C.Ottens 34 vissen (768 cm). Mannen gefeliciteerd!

Vis greetz,.

1. Hee die Willem (die telkens gaat vissen!),...

Fijn om te horen dat je deze wedstrijd op een hoog niveau was.

Wij (Cees en ik) hadden nummer 15,...bij de ingang van het fietspad,...en dat zou veel vis opleveren.
    We begonnen in ieder geval met een triplet zeebaarsjes,...en dat ging eigenlijk de eerste twee uur zo door.
    Het eerste uur hadden we er al 9.
    Nadat er een duwboot langskwam viel het bij ons redelijk stil en moesten we ze weer ff zoeken.
    Nadat de nacht was ingetreden, kwamen er palingen op de kant. Met een uitschieter van 66 cm.
    Wij hebben maar één bot gevangen, ...de rest was baars en paling.
    Bij elkaar dus meer dan 7 meter.
    Erg grappig dan ook dat we gedeeld 2de zijn geworden.