maandag 21 juli 2014

vangstberichten: zondag 20 juli 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen met het overgebleven aas van gisteren, nog zo'n 3,5 ons kweekzagers aan het Noordzeekanaal. Er staat een nnw-wind van 2 a 3 bft, temperatuur 22 °C. Als ik aankom zitten er nog maar 2 vissers. Om 18:15 uur gaat de Hiro Dream Surf erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een zager, tommy lood 140 gram. Na een kwartier komt de 4,60 meter NBS Tornado erbij, dito hoofdlijn etc, etc.

Het duurt nog vrij lang voordat ik de eerste aanbeet krijg, om 19:03 uur komt er een ondermaats tongetje de kant op, 19:18 uur nog een ondermaatse.



Er komen nu een stuk of zes vissers erbij, maar echt druk is het niet. 19:53 uur een krabbetje, ik verlies deze sessie 2 haken aan de krab. 20:07 uur een tongetje met een steenbolk.



20:34 uur weer een tongetje, 20:46 uur een tong.



Hierna gooi ik wat meer naar rechts en na een paar mooie door buigers op de top draai ik binnen, jammer genoeg loop ik ergens op vast en knapt m'n lijn, dit gebeurd later nog een keer. 21:09 uur een zware draai van een triplet van twee tongen waaronder één van 32 cm met een scholletje. 21:30 uur een doublet tong en tongetje.



21:43 uur een triplet van tong, tongetje en een wijtingkje. En dan is het even niets meer, 22:48 uur een tongetje.



23:07 uur een tong, 23:18 uur een tongetje.



23:39 uur een doublet van tong met een "invalide" tongetje, de staart is volkomen verdwenen, toch is er al weer enigszins vin vorming op het afgebeten gedeelte. 00:01 uur een doublet van een tong met een tongetje.



00:28 uur een tong, 01:11 uur een tong.



01:29 uur een tongetje, 01:48 uur een doublet van tong en tongetje.



02:15 uur een tongetje, om 02:25 uur ben ik door m'n aas heen en ruim ik op, bij het binnen draaien van 1 hengel zit er nog een doublet van een tong en een tongetje aan.



Totaal vang ik deze sessie 29 vissen, 1 scholletje, 1, wijtingkje, 1 steenbolk en 26 tongen\tongetjes waarvan 13 maats.

Vis greetz,

Willem


6 opmerkingen:

  1. Weer een leuke visserij Willem !!
    Beter dan op de zandmotor !!

    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jan,

    Dat zeker! Toch zou ik aan strand ook wel weer eens een "leuke" sessie willen hebben. Maar goed dit is wel een leuk alternatief, dus ik klaag niet ;-).
    Bedankt voor je reaktie.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willem,

    Alweer een goede vangst, alleen de verhouding is dit keer 2 op 1 wat maatse tongen betreft. Ik heb de flexi metalen afhouders gekocht, moet ik de aaslijntjes korter of langer dan de afhouders maken. Gebruik jij een speciale kleur lijn als je op de tong gaat vissen of maak dat niets uit. Alvast bedankt voor je reactie.

    Groet,
    Kenneth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kenneth,

      Bedankt, 13 maats, 13 ondermaats, 1 : 1 dacht ik. Altijd korter dan de afhouders, het haakje mag niet om de hoofdlijn slaan. Ik gebruik meestal amnesia geel-groen 5,6 kg maar volgens mij maakt het niets uit. Succes.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. Hoi Willem,

      Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Ik heb een paar onderlijnen gemaakt met flexi afhouders, volgende week uit proberen in het NZK. En bedankt voor de tips.

      Fish greetz,
      Kenneth

      Verwijderen
  4. Ha Kenneth,

    Succes en graag gedaan en misschien komen we elkaar wel een keer tegen daar.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen