zondag 6 juli 2014

vangstberichten: zondag 06 juli 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 7e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee in de Dintelhaven (het smalle gedeelte), 23 vissers zijn er op komen dagen en om 09:15 uur mogen we beginnen. Er staat een z- wind van 3 a 4 bft, temperatuur 18 °C, met een enkele regenbui. Hw. Dintelhaven 10:00 uur (+106 cm), lw 17:37 uur (-51 cm), (± 157 cm).

Ik start met de Tubertini feeder op steknummer 7, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 soms met drijvertjes en een enkele keer flexi-metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met pieren, zagers, slikken, makreel, maden of een combinatie hiervan, Italiaans lood 120 gram.

Ed van Zanten links van me draait er in het begin al gelijk wat grondels uit en even later zie ik Paul van Boheemen links van Ed ook een doubletje grondels eruit draaien. 09:50 uur zie ik wat tikjes één grondel net onder de 10 cm dus een 1 punter (=1 cm) samen met een wolhandkrab. 10:03 uur nog een zwartbekgrondel onder de 10 cm. Dat schiet niet op zo want Ed begint al aardig uit te lopen.



10:45 uur, meteen bij het inwerpen een aanbeet een kleine fint zag iets bewegen en heeft het aas gegrepen. Eindelijk wat centimeters erbij, gelijk maar laten meten want deze vis is beschermd. Roel Kranenburg rechts van me is de meter en bij hem wil het ook nog niet erg vlotten. 11:08 uur een spiering, ook wel komkommer visje genoemd omdat deze vis sterk naar komkommer ruikt.



En dan zakt het weer helemaal in, terwijl Ed links van me de ene na de andere vis eruit staat te trekken. Hij blijkt met fluorcarbon lijnen te vissen, normaliter vist hij met groen\gele amnesia lijnen. Het zal toch niet? Goed, proberen kan geen kwaad en toeval of niet ik begin opeens weer te vangen. 12:24 uur een doublet zwartbekgrondels, 12:34 uur een zwartbekgrondel.



12:55 uur een doublet zwartbekgrondels, 13:06 uur een zwartbekgrondel, 13:10 uur een doublet zwartbekgrondels, bij het binnen draaien kom ik vast te zitten in het lange gras en met 5 minuten nog te gaan klip ik de lijn los, snel inwerpen en klaar. Shit,......... kan ik de lijn met de twee zwartbekgrondels nergens meer vinden. De toeter gaat en ik moet binnen draaien, jammer genoeg zit daar niets meer aan. Gelijk maar weer verder zoeken en opeens zie ik een zwartbekgrondel tussen het gras uit steken, met mijn lijn eraan. Gelukkig, want dat scheelt weer centimeters.



Uiteindelijk heb ik nog een mooie eindsprint gemaakt door zo'n beetje de laatste drie kwartier 8 vissen te vangen wat me een 4e plek in het vak oplevert en 7e overall, waarmee ik niet ontevreden ben.

De uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall Martin van de Drift 23 vissen (315 cm), 2e Ed van Zanten 25 vissen (281 cm) en 3e Jan Dibbets 16 vissen (203 cm).
Vak B: 1e Bert Heukels 15 vissen (201 cm), 2e Rob de Blois 18 vissen (189 cm) en 3e Jan Groot 7 vissen (105 cm).
Mannen van harte gefeliciteerd!



Van Jan Groenewegen en Paul van Boheemen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor hartelijk dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten