zondag 20 juli 2014

vangstberichten: zaterdag 19 juli 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het weer eens proberen op "de Zandmotor". Omdat het erg warm is vandaag verwacht ik een grote drukte op de Maichel Vrijenhoeklaan vandaar dat wat later naar het strand toe rij, de thermometer in de auto geeft 34 °C en een vrije parkeerplaats is moeilijk te vinden, een hoop mensen zoeken verkoeling aan het water. Uiteindelijk na een keer heen en weer gereden te hebben lukt het me toch en sjok ik met m'n spullen "de Zandmotor"op. Er staat een zo-wind, met wat lichte regen, lw Sch 17:14 uur (-58 cm), hw 21:40 uur (+100 cm),  (± 158 cm). Jammer genoeg geen branding waar ik op gehoopt had, maar goed proberen kan geen kwaad.


Ik vis met 1 hengel om te kijken, hoe snel het aas eraf gevreten word, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijn haakje f314\8, gevuld met een zager, tommy lood 140 gram wat later als het water begint op te komen 160 gram en nog wat later 175 gram geankerd. Om 19:15 uur gaat ie erin en al snel zie ik wat tikjes van aaseters, bij het binnen draaien zit het aas er nog gedeeltelijk aan dus dat valt mee.

Wel weer die vervelende dode planten resten die je met je nagels van de lijn af moet pulken, naar mate het water op komt heb ik er meer last van. Uiteindelijk vang ik een triplet, geen vis maar krabbetjes.



Ik besluit de rest van m'n aas te sparen voor een andere stek en om 20:30 uur ruim ik op.
Het is nog steeds niet veel op het strand, het wachten is op een w of zw-wind.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten