maandag 23 juni 2014

vangstberichten: zondag 22 juni 2014_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 6e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee en we vissen met 20 man in Pernis. Er staat een n-wind van 2 bft, temperatuur 17 °C, lw Rotterdam 05:45 uur (-63 cm), hw 12:36 uur (+123 cm), (± 186 cm). Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4.60 meter NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi- metalen  afhouders, haakje f31\8 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 180 gram, later als de stroming erin komt 170 ~ 190 gram geankerd.

Links van me staat Bert Heukels en rechts van me Joop Schildknegt. Echt "wild" is het niet met de vangsten, hier en daar komt er wat vis naar boven in de vorm van  botjes , tongetjes en wat paling maar erg gevarieerd qua afstand. Vangt de een ze rond de 100 meter vangt de ander ze weer zo'n 40 meter uit de kant.

Maar wat ik ook probeer, het wil niet lukken. Het enige wat ik krijg zijn krabben stootjes, ik wissel nog een keer af met een wapperlijn maar ook dat levert me niets op. 11:44 uur zie ik toch duidelijk tot tweemaal toe een mooie tik op de top en als ik binnen draai hangt er een mooie bot aan van 29 cm en ik ben blij dat ik van de 0 af ben.



Ik trek m'n lijn nog een keer kapot en moet overschakelen op m'n reserve hengel die klaar staat. Om 13:00 uur gaat het signaal om te stoppen, jammer genoeg is er niets meer bijgekomen en met 1 vis heb ik het slecht gedaan. Toch zou ik niet weten hoe het beter had kunnen gaan.

De uitslag:

Vak A: 1e Bert van Dam 13 vissen ( 246 cm), 2e Paul van Boheemen 6 vissen (138 cm), 3e Jan Dibbets 7 vissen (133 cm).
Vak B: 1e en tevens 1e overall Rob de Blois 7 vissen (282 cm), Jan Groot 9 vissen (220 cm), 3e Bert Heukels 11 vissen (211 cm).

Alle prijswinnaars weer van harte gefeliciteerd!



Van Bert Heukels en Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten