maandag 16 juni 2014

vangstberichten: zondag 15 juni 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik met het overgebleven aas naar het Noordzeekanaal, er staat een n-wind van 4 bft, temperatuur 15 °C, ik start weer met de Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi-metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 100 ~ 120 gram. De 4.60 meter NBS Tornado heeft dit keer een nieuwe hoofdlijn een 22\100 mm technium lijn van Shimano (van een gewonnen spoeltje) een zeer gladde lijn waardoor je weer wat meters verder kunt werpen, met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc etc.

Als ik aankom lopen zit er niemand, zal de voetbal wel wezen (en in de loop van de sessie komt er ook niemand meer bij). Om 18:15 uur gaat de eerste hengel erin en een kwartiertje later volgt de tweede. In het begin gebeurd er niet veel wel is er veelvuldig het aas van de haken gegeten. Gelukkig heb ik genoeg bij me. Het begin is al waardeloos na een tik op de Hiro draai ik binnen, ik kan een aantal slagen maken maar dan loop ik vast en moet de boel kapot trekken. 19:07 uur zie ik wat tikjes en komt er een zwartbekgrondel met een scholletje naar boven. 19:29 uur een wolhandkrab, die nu veelvuldig aanwezig zijn. Totaal verlies ik deze sessie 6 haaklijntjes aan de krab.



19:40 uur een bot, 20:02 uur een tong.



20:11 uur een tong, 20:14 uur een scholletje.



20:36 uur een wijtingkje, 21:20 uur een tong.



21:28 uur een tongetje, 21:37 uur een tongetje.



21:47 uur een tongetje, 21:56 uur een tongetje.



Mooi, om te zien hoe de vliegtuigen, vertrekkend van Schiphol, beschenen worden door de ondergaande zon.



22:11 uur een zware draai van een triplet tongen, 22:12 uur een tong.



23:00 uur een doublet van tong met een wijtingkje, 23:08 uur een doublet tong met een tongetje.



23:32 uur een doublet tong met een tongetje, 23:45 uur een wel heel zware draai, tijdens het binnen draaien knapt spontaan m'n 22\100 mm nylon lijn, jammer ik ben dan altijd nieuwsgierig wat dat dan geweest is, en ik besluit gelijk op te ruimen. Op de andere hengel komt er nog een tong te voorschijn.



Tijdens het opruimen gooi ik nog 1 onderlijntje in wat al beaast is en dat levert me nog een tong op.




Totaal vang ik deze sessie 24 vissen, 1 zwartbekgrondel, 2 scholletjes, 1 bot, 2 wijtingkjes, 18 tongen\tongetjes waarvan 12 maats.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hallo Willem

    Zaterdag ook daar gevist met het evenement van de Eurovissers (tot donker)Als we nog even geduld hebben zijn die te vangen tongen allemaal mooi maats in het Noordzeekanaal.

    Herman#1306

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Herman#1306,

      Het valt zeker niet tegen dit jaar. De verhouding maats : ondermaats wordt inderdaad steeds beter. Bedankt voor je berichtje.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen