maandag 30 juni 2014

vangstberichten: zaterdag 28 juni 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de koppelwedstrijd van "de Slufter", omdat m'n vaste koppelmaat verhinderd is ben ik gekoppeld aan Peter Hoogeveen, een "goeie" volgens de maten van het zeevisteam Westland. Peter vist in de Dintelhaven op het smalle gedeelte, het brede gedeelte is nog steeds afgesloten i.v.m. een meeuwen kolonie met jongen. Vandaar dat ik het mag proberen op steknummer A13 aan het Hartelkanaal. Er staat een wnw-wind van 3 bft, temperatuur 16 °C, met een brandend zonnetje. Lw Hartelhaven 12:36 uur (-48 cm), hw 16:35 uur (+119 cm),  (± 167 cm).

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijn, haakje f31\8 ~ f314\10, aas, pieren \ zagers \ slikken \ makreel \ maden of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Veel gebeurt er niet, af en toe wat tikjes van krab en mis ik een paar keer een haaklijn. Op verschillende afstanden vissen levert me ook niets op. Zelfs een eventueel grondeltje vlak onder de kant wil niet lukken.

Bij beide buren, links Hans Nulle op 12 niets en rechts van me op nummer 14 Erik Remijn ook niets, het is een gewoon een slecht stuk qua vis aan het Hartelkanaal. Alleen het gedeelte bij de boten met wat dieper water wordt nog aardig gevangen. Niet helemaal waar want krek, Jan Hennekamp op nummer 10, weet er toch maar mooi een houting uit te slepen en wat later komt er nog een botje bij. Eigenaardige onderlijn gebruikt Jan trouwens, een super lange wapperlijn, achter het lood, die zich daarna splits in drieën. Moet ik ook eens proberen, zou dit meer vis opleveren?

Om  14:00 uur is het leed weer geleden, koppelmaat Peter Hoogeveen heeft het wel goed gedaan in de Dintelhaven en vangt 7 vissen waaronder 4 grote botten. Waardoor we nog eindigen op een 27e plaats, Peter bedankt! Jammer dat ik niet kon scoren, volgende keer beter.

De Uitslag:

1e koppel is geworden: Derk Bremmer \ Adri Bremmer, 2e Bert Heukels \ Jim Sonnenschein, 3e Kees Gillisen \ Kristiaan Minderhoud. Mannen van harte gefeliciteerd!



Van Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten