zondag 27 april 2014

vangstberichten: zaterdag 26 april 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag sta ik weer op het strand, Paul belt me op met de mededeling of ik nog aas moet hebben want Avicentra sluit om 12:00 uur i.v.m. Koningsdag. Helemaal niet bij stil gestaan, gelukkig neemt Paul een portie aas voor me mee en zodoende kunnen we vandaag nog vissen. Er staat een zzw- wind van 4 bft draaiend naar west om vervolgens weer te draaien naar zuid, temperatuur 14 °C, Lw Sch. 22:05 (-76 cm), hw 02:18 uur (+ 90 cm) op 27-04-2014, (± 166 cm). Jammer genoeg staat er weinig branding en meestal zit er dan ook geen zeebaars, maar goed botjes vangen is ook leuk en wie weet vang je nog een verassing. Het water is wel erg bruin van kleur, waarschijnlijk van afstervende algen en\of planten.

Om 16:30 uur gaat de eerste hengel erin de 4.60 meter NBS stok hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een zager\tap\slik\mesheft of een combinatie hiervan, de stroming is ditmaal wat heftiger 180 gram piramide lood schuifelt langzaam weg. Een kwartiertje later volgt de 5 meter stok met dezelfde uitrusting. 17:17 uur een botje, 17:48 uur nog een botje, echt wild is het niet maar misschien komt het nog, ik ben tenslotte wat vroeger als gisteren.



Paul arriveert net als ik m'n 3e botje vang om 18:13 uur, en heb ik er weer een mooi portie zagers bij. Even later trekt Paul er in de eerste draai gelijk een triplet uit. Baas boven baas ;-). 20:12 uur een doublet botjes.



20:17 uur Paul vangt een doublet van een bot met een tarbotje en hij is er blij mee.



We krijgen last van bruine troep op de lijn, de lijn wordt weg gedrukt en het is zwaar binnen halen, op de 5 meter stok schakel ik over op gevlochten met geankerd lood. Gelukkig valt de bruine troep er gelijk af bij het topoog en hoeft de lijn niet schoon gemaakt te worden. Een uurtje later is het alweer verdwenen. 20:39 uur een doublet botjes, 20:44 uur nog een doublet botjes.



21:24 uur een botje, 21:28 uur nog een botje.



21:49 uur een doublet botjes, 22:23 uur een doublet botjes.



22:29 uur een botje met een krab. 22:45 uur besluiten we langzaam op te ruimen. Bij het binnen draaien van de eerste hengel voel ik het gebonk vang een zeebaarsje, toch nog.



En bij het binnen draaien van de 5 meter stok hetzelfde, ook een zeebaarsje. Een leuke afsluiter van deze sessie.



Paul vangt totaal 23 vissen, 21 botjes en 2 tarbotjes. Ik vang er 18, 16 botjes en 2 zeebaarsjes. We hebben ons weer vermaakt.

Vis greetz,

Willem


4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,
    Mooie vangst vanaf het strand!
    Ving je ze nou met drijfertjes op de lijn?
    Gr leen van os

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leen,

      Bedankt. Ja experimentje, 2 lijntjes 1 met drijvertjes 1 zonder. Maar kan nog geen verschil ontdekken. Op beide ving ik bot, denk als het water weinig stroomt het wel verschil kan maken.(iets meer beweging van het aas). Bedankt voor je reaktie!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Willem,
    Bedankt voor je snelle reactie en wellicht tot zaterdag bij ter heijde.
    Vissersgroet
    Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Leen,

    Tot zaterdag, eens kijken of we met het korps weer eens wat hoger kunnen eindigen.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen