woensdag 30 april 2014

vangstberichten: dinsdag 29 april 2014



Hallo vis vrienden,

Vanavond vis ik de 3e Avicentra koppelcompetitie op het strand van Ter Heijde. Er staat een variabele wind van 3 bft, temperatuur 12 °C, droog een mooie rustige avond om te vissen dus. Lw Hvh 20:44 uur (-57 cm), hw 04:06 uur (+126 cm) op 30-04-2014,  (± 183 cm). Om 19:30 uur mogen we beginnen. Door omstandigheden moet ik het helaas zonder koppelmaatje Paul van Boheemen stellen dus ik probeer er maar het beste van te maken.

De NBS 4.60 meter stok is voorzien van 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders haakje f314\10 ~f314\8, afgewisseld met wapperlijntjes, beide gevuld met een zager, piramide lood 160 gram, later 180 gram. Op de andere hengel is de hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, portugese onderlijn (lange lijn van 5,5 meter) , tommy lood 160 gram. Na een kwartiertje draai ik binnen, helaas op de NBS stok niets. Maar op de portugese zit een klein scholletje van 12 cm, op zich al apart, want die worden op het strand van Ter Heijde bijna nooit gevangen. En zo te zien ben ik de eerste met vis.



Hier en daar vangt een enkeling een botje maar het valt nog niet mee om vis te scoren. 20:29 uur komt er een botje van 14 cm bij op de NBS stok, op een meter of 60-tig uit de kant.



Als de stroming erin komt heeft het geen zin meer om met de portugese onderlijn te vissen, het raakt teveel in "de klit" en vis ik verder met afhouders afgewisseld met wapperlijntjes. Het levert me om 22:30 uur nog een bot op van 19 wedstrijdcentimeters. Tot zover kan ik qua aantallen goed meekomen.



In de schemering komt er meer vis het strand op en beginnen de meeste uit te lopen. Helaas lukt het me niet om nog vis te scoren. Zover mogelijk levert me niets op, maar dichterbij ook niet. 22:30 uur is het weer afgelopen en moet ik het doen met een schamele 3 vissen. Hopelijk dat we het volgende "potje"nog het een en ander kunnen recht trekken. Maar eerst a.s. zaterdag de Avicentra Westlandtrofee.

De tussen uitslag:



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten