zondag 23 februari 2014

vangstberichten: zaterdag 22 februari 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitie wedstrijd van "de Eurovissers", er staat een zw-wind van 5 bft, temperatuur 9 °C, hw HvH 19:45 uur (+ 114 cm), lw 02:00 uur (- 59 cm), (± 173 cm). In "de Pub" trek ik balletje 24, een plaats in het B-vak er doen 42 vissers mee inclusief één introducee en we vissen aan het Calandkanaal. Om 18:00 uur mogen we beginnen, ik start met de 4,5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8 ~ f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram.

Nadat ik wat kleine tikjes zie op de lijn draai ik binnen, helaas zit er niets aan, de tweede draai heb ik hetzelfde probleem. Ik besluit over te schakelen op een onderlijn met kleinere haakjes, f314\10, die zijn voor m'n gevoel wat scherper en blijven makkelijker hangen in de bek van een wijtingkje. 18:29 uur volgt de eerste, 18:46 uur de tweede.



19:02 uur een wijtinkje en 19:15 uur een doubletje wijtingkjes.



Links van me staat Corne vd Kar, die wel steeds aanbeten heeft en vis naar de kant toe draait maar steeds vast komt te zitten en de ene na de andere onderlijn stuk trekt. Die pech kan je hebben aan het Calandkanaal, dat is het "lot". Daarnaast staat Arvy Schonherr die me steeds een aantal vissen voorblijft en een paar plaatsen verder naar links Mark Huijps die ook niet bij te houden is.
19:41 uur een wijtingkje, 19:52 uur een wijtingkje.



20:03 uur een doublet wijtingkjes, 20:18 uur een wijtingkje.



20:50 uur een wijtingkje, de vangsten worden zienbaar minder bij iedereen. Het water gaat af en mijn lijn wordt binnen gedraaid door aan andere vissers, jammer genoeg zit alles vast tussen de stenen en is m'n lijn geknapt, alles weg. Ik schakel over op de 5 meter stok, die klaar staat, maar omdat de hoek van binnen draaien nu anders is loop ik nu ook regelmatig vast en verlies een onderlijn en een enkele haak.



Toch komt er om 21:22 uur nog een wijtingkje bij en eindig ik om 22:00 uur met 12 vissen, redelijk voorin in het vak zo te zien.
De Kanjerpot voor de grootste vis wordt gewonnen door Harry vd Harst met een gulletje van 32 cm.

De voorlopige uitslag:
1e is geworden Henk Verlinde 21 vissen (484 cm), 2e Mark Huijps 21 vissen (459 cm) en 3e Tom vd Pol 20 vissen (448 cm). Mannen gefeliciteerd!



1 vis is vergeten om in de uitslag te verwerken bij mij, dit wordt alsnog gecorrigeerd zodat ik uiteindelijk 3e in het vak geworden ben en 9e overall, een prima resultaat, op naar de volgende.
Van Mark Huijps, Dirk Dierckx, en Corne van de Kar krijg ik het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem#1168





4 opmerkingen:

  1. Ja weer strak gevist Willem hoop dat het nog wat was het aas ? Gr Mark

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Mark,

      Bedankt maar nog niet strak genoeg anders was ik jou wel voorgebleven. Ja prima aas, de eerste tongen zijn zelfs boven water gekomen en dat in Februari. Hoezo tong een zomervis, met zo'n zachte winter als nu vang je ze ook in de winter ;-). Verslag volgt nog!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Mooi gevist Willem! Voor je t weet is het voorjaar! Van mij mag het weer....die komkommertijd in de visserij is ook niks. Straks weer lekker in het T-shirtje vissen ;-)

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      Bedankt! Ja, heerlijk. Zeebaarzen eruit trekken.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen