dinsdag 25 februari 2014

vangstberichten: maandag 24 februari 2014



Hallo vis vrienden,

Omdat ik midden in een echtscheidingsprocedure zit leek het me wel lekker om geestelijk tot rust te komen met een vis sessie aan het Noordzeekanaal. Als dit achter de rug is hoop ik weer een leuke vrouw tegen te komen en liefst één die ook van vissen houd (maar dat is geen must). Aangezien John die altijd videofilms maakt een mail had gestuurd ook wel zin had om te vissen, besloten we het Noordzeekanaal maar eens te checken. Er staat een zw-wind van 4 bft draaien naar z, temperatuur 10 °C met een licht zonnetje.

Om 12:30 uur gaat de eerste hengel erin de 4,5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, gevuld met een pier\zager\slik of witje, tommy lood 100 ~ 160 gram, piramide lood 140 gram (wat meer gram als de spui lampen aan gaan). Na een kwartier volgt de feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10, dito aas etc, etc.

12:44 uur wat tikjes en er komt een mooie bot de kant op, 13:26 uur volgt de tweede.



13:39 uur een doublet van een schar met een gulletje, 13:54 uur een doublet van een wijtingkje met een mooie maatse wijting.



14:33 uur een net aan maatse wijting, 15:18 uur een 30+ bot.



En tussen deze twee vangsten in vangt John een mooie maatse wijting.



15:40 uur een wijting, 15:58 uur een doublet van een wijtingkje met een gulletje.



En het is gezellig kletsen met John de videoman. Af en toe maakte ie een shotje van mij en belooft een YouTube film over willemgaatvissen in elkaar te zetten, een soort promo van mij zeg maar. ;-). Kan ik de site weer een beetje uitbreiden met wat film materiaal, altijd leuk.

16:20 uur een bot, 16:37 uur een wijtingkje.



En hierna krijg ik een zeer zware draai op de 4,5 meter stok m'n molentje krijg ik nog net rond, ik zeg nog tegen John, ik denk dat het er drie zijn of er zit een hele grote bij, maar voordat ik alles op de kant kan draaien knapt m'n lijn. Balen, John ik hoop wel dat je die lelijke woorden ff eruit piept ;-).

16:42 uur, John vangt weer een mooie maatse wijting.



17:24 uur nog een doublet voor John een wijting met een tongetje. We zaten er nog over te geinen, maar door de zachte winter maak je reëel kans op tong in Februari.



17:32 uur een gulletje, 18:16 uur een wijtingkje. Naarmate het later wordt vallen de aanbeten terug.



18:31 uur vangt John z'n tweede tong en hij is er blij mee. Zou ik ook zijn.



18:49 uur een gulletje, 19:07 uur een tongetje voor mij. Vroeger was tong een zomervis maar met een zachte winter kun je ze dus ook in Februari al vangen :-).



19:38 uur een gulletje, 19:58 uur een bot.



20:15 uur een gulletje



Hierna ruim ik op, de doelstelling die ik van te voren met John had overlegd om persoonlijk 20 vissen te vangen is gehaald. 5 botten, 7 wijtingen\wijtingkjes, 1 schar, 6 gulletjes en 1 tong. John heeft hoofdzakelijk met 1 hengel gevist en het laatste uur opgeruimd en gekeken hoe ik aan het vissen was en toch nog een stuk of 7 a 8 mooie vissen weten te vangen. John het was gezellig en tot een volgende keer.

Vis greetz,

Willem


18 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    ja ja het was gezellig die dag/avond. Genietend van een zachte lenteachtige weer. Er waren nog 5 andere vissers, volgens mij hadden ze niet echt veel gevangen. Volgens mij een enkele bot en wijting of zo, maar elk vis is er één.

    Mijn plan was dat ik een soort Special zou maken van Willem tijdens het vissen. Dat vond jij goed, dus werd het een Video Special van ongeveer 24 minuten. Dat is bijna afgerond. Weer eens wat anders dan maar een paar minuten praten en dat ik verder ga met filmen.

    Voor herhaling vatbaar, komt wel goed.

    Groetjes John.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John,

      Ben benieuwd naar de video. Leuke dag, deze sessie even lekker ontspannend vissen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Zal ik je alvast opgeven voor het programma"Love from Russia"?Lol
    Maar mooi gevist Willem. En John(ikan-man) ook natuurlijk met zijn mooie wijtingen. Sterkte in deze vervelende tijd voor jou.
    Groeten
    Suriman

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Suriman,

      Ik dacht meer aan visser zoekt vrouw ;-). Bedankt, zie je wel weer bij een wedstrijd.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. ha die Willem, da's vervelend nieuws zeg! Goed van je dat je dan met zo'n dagje buiten je zinnen kunt verzetten. Er zal heel wat op je afkomen, I've been there...
      Een vrouw die van vissen houdt...? Ze schijnen er te zijn, maarre...hou je adem niet in ;-)
      Nu het weer wat beter lijkt te worden kriebelen mijn vlieg- en zeevisvirus om het hardst. Zien welk overwint. We zien mekaar vast weer. Hou je goed joh!
      Kees

      Verwijderen
    3. Ha Kees,

      Bedankt voor de opbeurende woorden. Proberen kan geen kwaad. Ja, ben benieuwd of de zeebaarzen ook eerder komen met het zachtere weer. We gaan elkaar zeker weer zien. Doe ik en bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  3. Hoi Suriman,

    tijd geleden dat ik je gesproken heb. Ik zie je wel weer tijdens een wedstrijd. Het is ongeveer 2 jaar geleden dat ik voor het laatst gevist heb. Ik heb aardig wat gevangen, ze kwamen allemaal van ver.

    Groet John.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja John, dat is idd heel lang geleden, misschien een keertje afspreken.
      mail me maar op j.setoe@outlook.com
      grt
      Suriman

      Verwijderen
  4. Kijken of dit berichtje wel blijft staan, heb de vorige keer niet bevestig waarschijnlijk. Leuke film en verslag! Begint gelijk te kriebelen als ik dit zo lees en zie.[ buiten je echtelijke problemen uiteraard! ] Hoop dat alles snel achter de rug is voor je, zodat je weer met frisse moed weer verder kan.

    m.v.g.

    lexie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lexie,

      Bedankt, in de toekomst wil ik zelf ook wat vis fimpjes gaan maken. Het geeft toch weer een andere dimensie aan een blog. Ja ik hoop het ook, gelukkig mag ik m'n hengels en m'n visauto houden, dus dat is weer een meevaller ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  5. Hoi Willem. Vervelende berichten! Sterkte ermee! Prachtig filmpje geworden ik zal wat reclame maken voor je op de site! Super mooi!

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      Dank je! Ja dat heeft John mooi gemaakt, ik ben er dan ook erg blij mee. Thx!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  6. Hallo Willem

    Gave film die je het gemaakt, ga morgen toevallig ook even vissen aan het NZK, kijken of er door mij ook wat te vangen is.

    Herman#1306.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Herman,

    Ja alle eer komt John toe, succes en ik denk het wel.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Willem, Sterkte ermee man. Ik hoop dat je met vissen je rust vindt. En natuurlijk success voor later. Als ik een vrouw tegen kom aan de waterkant..... Maar dat zijn er niet zo veel, helaas. Gr Ed

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Ed,

    Bedankt! Ja, ik weet het maar de kans bestaat. Bedankt voor je bericht.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Willem,
    Sterkte!
    Groeten
    Marc

    BeantwoordenVerwijderen