maandag 10 februari 2014

vangstberichten: maandag 10 februari 2014



Hallo vis vrienden,

Eindelijk is de wind wat gezakt op een vrije dag en kan ik m'n "kop" leeg maken op "de Zandmotor". Nadat ik bij Avicentra in Monster wat pieren en zagers heb gehaald, rij ik gelijk door naar het Schelpenpad om van daaruit door te lopen naar het begin van "de Zandmotor". Er staat een ozo wind draaiend naar o om verder te draaien naar no, 2 a 3 bft, 5 °C, regelmatig een licht regenbuitje. Lw HvH 17:34 uur (-55cm), hw 00:34 uur (+ 92 cm), op 11-02-2014, (± 147 cm). Als ik aankom lopen zit er een zeehond op de stek, die de hele sessie heen en weer zwemt. Om 15:30 uur gaat de 5 meter stok erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijn, haakje f314\8, gevuld met een pier of zager, tommy lood 120 gram. Na een kwartier volgt de 4,5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn etc, etc. piramide lood 140 gram.

Het is een kalm zeetje met weinig stroming. Op de 5 meter stok zie ik even een trillinkje en om 15:47 uur draai ik een botje het strand op, dat geeft hoop, vis in de eerste draai. Maar helaas daar blijft het bij. Om 17:13 uur krijg ik twee duidelijke tikken op de 5 meter stok en er volgt een wijtinkje.



Voor de rest blijft het vogels kijken, grote groepen gaan er over in v-formatie, richting zuiden. Zouden dit de eerste tekenen zijn dat er een koufront aankomt en we toch nog "winter" krijgen?
Om 19:00 uur ruim ik op, veel was het niet maar toch ff lekker m'n "kop" leeg gemaakt.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten